«غایب» نامزد جشنواره «کتاب‌ سال دینی کودک و نوجوان» شد

نامزد‌ها و داوران جشنواره «کتاب سال دینی کودک و نوجوان» معرفی شدند که «غایب» روایتی داستانی از زندگی امام زمان (عج) نوشته حسن بیانلو در میان این آثار است.
کد خبر: ۴۸۵۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷ - 26October 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «غایب» زندگینامه‌ای داستانی است که به شکل سرگرم کننده‌ای برای نوجوانان و جوانان نوشته شده است. تعداد داستان‌ها درباره امام زمان (ع) بسیار کم است، زیرا ایشان بیشتر عمرشان را غایب بودند و داستان‌هایی هم که نگارش شده، به زندگینامه مادر این امام بزرگوار اختصاص دارد که از روم آمده و با امام حسن عسکری (ع) ازدواج کردند.

نویسنده در این اثر بیشتر به شخصیت حضرت امام عصر (عج) پرداخته و حال و هوای زمانه ایشان را برای مخاطب نوجوان و جوان بازگو کرده‌است. بزرگترین چالش یانلو برای نگارش کتاب «غایب» این بود که داستانش درباره شخصیتی است که به محض تولد غایب می‌شوند و بیشتر عمرشان در زمانی که امام حسن عسکری (ع) زنده بودند و حتی پس از شهادت ایشان، در غیبت می‌گذرد اما سعی کرده به شکل پیوسته‌ای زندگینامه این امام بزرگوار را روایت کند.

کتاب‌های زیادی درباره امام زمان (عج) نوشته شده اند واما نویسنده برای نگارش کتاب غایب، سراغ منابع دسته اول و قدیمی رفته‌است. کتاب مصور حاضر، روایتی داستانی از سرگذشت امام زمان است که با زبانی ساده و روان برای کودکان و نوجوانان نگاشته شده است. وی یگانه فرزند امام عسکری علیه‌السلام یازدهمین امام شیعیان است.

مراسم پایانی جشنواره «کتاب سال دینی کودک و نوجوان» انجمن ترویج زبان و ادب فارسی، چهارشنبه (پنج، آبان‌ماه) از ساعت ۱۷ تا ۱۸ در پلتفرم اسکای روم جهاد دانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی به آدرس https://www.skyroom.online/ch/it.beheshti/farhangi برگزار خواهد شد.

مریم جلالی، دبیر علمی این جشنواره، با اعلام این خبر افزود: از میان ۳۵ کتاب منتخب مرحله اول داوری «کتاب سال دینی» انجمن ترویج زبان و ادب فارسی، ۱۴ اثر در بخش‌های داستان تألیف و ترجمه، ناداستان و شعر نامزد دریافت جایزه شدند. کتاب‌های برگزیده و شایان تقدیر در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار