فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی مطرح کرد؛

جلوگیری از تعطیل شدن ۱۱۰ کارخانه با رفع موانع تولید در استان مرکزی

سردار کریمی گفت: ساخت ۷۰۰ واحد مسکن محرومان در طی دو سال اخیر از اقدامات جهادگران بسیجی بوده که بیش از ۴۵ هزار متر مربع فضای مسکن برای محرومان ساخته شده است.
کد خبر: ۴۸۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴ - 26October 2021

جلوگیری از تعطیل شدن ۱۱۰ کارخانه با تسهیل در رفع موانع تولید در استان مرکزیبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، سردار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اقدامات محرومیت‌زدایی قرارگاه جهش تولید، رفع موانع تولید در سپاه روح‌الله، اظهار داشت: یکی از مهمترین رویکردهای سپاه در اجرای برنامه ها و پروژه ها خودکفایی و توانمندسازی مردم و جامعه است که علاوه بر پای کارآوردن روحیه جهادی توان علمی و پژوهشی برای تحقق این مسئله پای کار آمده که در طی سال های اخیر اقدامات چشمگیری انجام شده است.

کریمی گفت: احیا و تقویت امید در بین مردم و خصوصا مناطق محروم از مهمترین دستاورد حضور بسیج در اجرای برنامه ها است و این دستاورد روحیه جهادی و انقلابی، استفاده از ظرفیت ها و مشارکت مردم است که الگوی آن دفاع مقدس است و لذا در گام دوم انقلاب باید شاخصه های دفاع مقدس برای عبور از مشکلات و مقاطع مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید قرارگاه فرماندهی جهش تولید در استان مرکزی با هدف رصد و پایش واحدهای تولیدی و تلاش برای رفع مشکلات تولیدکنندگان استان در بخش های کشاورزی، صنعت و غیره با رویکرد تقویت تولید استان و کمک به واحدهای صنعتی و همچنین تقویت بخش کشاورزی در سطح استان مرکزی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی تشکیل شده که اقدامات چشمگیری در آن انجام شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: همچنین کلینیک صنعت با حضور اساتید دانشگاه و فعالان صنعتی استان تشکیل شده و پایش ۷۶۰ واحد صنعتی برای رفع موانع تولید و جلوگیری از تعطیل شدن ۱۱۰ کارخانه با تسهیل در رفع موانع مهمترین اقدام آن بوده است.

کریمی بیان کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی یک قطب صنعتی محسوب می شود حمایت از صنایع بزرگ استان مرکزی و پیگیری مشکلات آنها از طریق تشکیل جلسات و کارگروه های ویژه اندیشه ورز با حضور کارشناسان و نخبگان به شکل مستمر انجام شده است.

وی یادآور شد: در راستای ایجاد اشتغال ۷۰۰ صندوق قرض‌الحسنه در استان مرکزی تشکیل که ایجاد بیش از دو هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی در قالب صندوق‌ها از دستاورد مهم این اقدام است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: ۲۵ هزار نیروی جهادگر بسیجی در سطح استان مرکزی سازماندهی شده که تاکنون بیش از یک هزار و ۶۰۰ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان در طی پنج سال اخیر در مناطق محروم استان انجام شده است.

کریمی اضافه کرد: در طی پنج سال اخیر بیش از ۴۷۰ میلیارد تومان خدمات مستقیم محرومیت زدایی به ولی نعمتان انقلاب اسلامی در استان مرکزی انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در راستای تسهیل ازدواج جوانان اقدامات گسترده در تهیه و توزیع جهیزیه بین زوج‌های جوان نیازمند انجام شده که در طی دو سال اخیر بیش از ۱۵۰۰ سری جهیزیه توزیع شده و در ایام بیماری کرونا با توزیع سبدهای معیشتی و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مردم سعی شده در راستای حل مشکلات معیشتی آنها گام برداریم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: در راستای حمایت از واحدهای کوچک و متوسط زودبازده در صنایع تبدیلی با رویکرد تحقق اقتصاد مقاومتی قرارگاه تخصصی اشتغال در سطح استان مرکزی تشکیل شده که در طی شش سال اخیر بیش از ۸ هزار فرصت شغلی از این طریق ایجاد شده است.

کریمی اظهار کرد: در راستای توانمند سازی اقشار مردم دوره های مهارتی و آموزشی برگزار شده که بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم از آموزش های تخصصی بهره مند شده اند.

وی افزود: در راستای حراست و صیانت از منابع آبی زیرزمینی در سطح استان قرارگاهی راه اندازی شده که دستاورد فعالیت های آن لایه روبی ده ها کیلومتر از قنوات، اجرای بیش از یکصد کیلومتر کانال انتقال آب و ساخت ده ها هزار متر مکعب استخر ذخیره آب و غیره در کنار اقدامات سازنده فرهنگ سازی برای جلوگیری از هدر رفت آب شده و منجر به افرایش تولید و سطح زیر کشت در استان مرکزی شده است.

 فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ساخت ۷۰۰ واحد مسکن محرومان در طی دو سال اخیر از اقدامات جهادگران بسیجی بوده که بیش از ۴۵ هزار متر مربع فضای مسکن برای محرومان ساخته شده است.

کریمی بیان کرد: در راستای مدیریت و مقابله با شیوع بیماری کرونا با اجرای طرح جهادی و سلامت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اقدامات گسترده ای انجام شده که آموزش بیش از ۲۵ هزار بسیجی یکی از اقدامات مهم آن بوده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: در راستای رفع مشکلات در مناطق حاشیه نشین تشکیل قرارگاه های محله اسلامی در دستور کار قرار گرفته که با پای کارآوردن ظرفیت های مردمی به برای رفع مشکلات مردم نقش آفرینی می کنند و هم اکنون در بیش از ۳۱ محله حاشیه نشین این قرارگاه ها تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: سپاه روح الله استان مرکزی با رویکرد ولایی، مردمی، انقلابی و جهادی در طی این سال ها خدمت صادقانه به مردم و ولی نعمتان انقلاب اسلامی را در دستور کار گذاشته و از همه فرصت ها برای خدمت به بهترین نحو استفاده نموده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار