در دیدار وزیر امور خارجه پاکستان؛

رئیس جمهور: محدودیتی برای افزایش روابط اقتصادی و امنیتی با پاکستان نداریم

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: ما هیچ محدودیتی برای افزایش روابط اقتصادی و امنیتی با پاکستان نداریم و تبادل هیأت‌های اقتصادی و سیاسی بین دو کشور به توسعه همکاری‌ها کمک می‌کند.
کد خبر: ۴۸۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹ - 27October 2021

محدودیتی برای افزایش روابط اقتصادی و امنیتی با پاکستان نداریمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز سه‌شنبه در دیدار «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پاکستان اظهار داشت: ما هیچ محدودیتی برای افزایش روابط اقتصادی و امنیتی با پاکستان نداریم و تبادل هیأت‌های اقتصادی و سیاسی بین دو کشور به توسعه همکاری‌ها کمک می‌کند.

وی با اشاره به موضوع افغانستان، مشکلات مردم این کشور را از نگرانی‌های جدی ایران دانست و گفت: ما به امنیت و آرامش مردم افغانستان و صلح و دوستی در این کشور می‌اندیشیم و پاکستان در این زمینه می‌تواند همکاری‌های خوبی انجام دهد.

رئیس جمهور با ابراز نگرانی از اینکه پس از اخراج آمریکایی‌ها از افغانستان، ناامنی‌ها توسط داعش ایجاد شده است، گفت: مشکلات به وجود آمده در افغانستان را کار آمریکایی‌ها می‌دانیم، زیرا داعش توسط ایالات متحده شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اجلاس وزیران خارجه کشور‌های همسایه افغانستان به میزبانی ایران گفت: امیدواریم این اجلاس بتواند دست آمریکایی‌ها را از منطقه قطع کند و راه‌حلی هم برای حل مشکلات افغانستان پیدا کند.

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار گفت: این احساس بین مردم دو کشور ایران و پاکستان به عنوان همسایگان افغانستان وجود دارد که در جهت صلح و آشتی ملی در این کشور تلاش کنند.

وزیر امور خارجه پاکستان افزود: افغانستان نیاز به کمک‌های ضروری دارد و این کمک باید از سمت همسایگان و جامعه جهانی صورت گیرد.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار