نماینده مجلس مطرح کرد؛

عصبانیت آمریکا از تعامل ایران با همسایگان

مالکی با بیان اینکه ۸ سال فرصت‌ها را از دست دادیم و در حال حاضر باید به سمت توسعه و تعامل با کشور‌های همسایه حرکت کنیم، گفت: اینکه می‌بینید آمریکایی‌ها عصبانی هستند به این دلیل است که ما تعامل با همسایگان را مدنظر داریم.
کد خبر: ۴۸۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵ - 27October 2021

تعامل ایران با همسایگان آمریکا را عصبانی می‌کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فداحسین مالکی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به موضوع مذاکرات، اظهار داشت: زمانی مذاکرات را می‌پذیریم که مذاکرات خروجی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما به هیچ عنوان موافق مذاکرات فرسایشی نیستیم، گفت: به هر حال ۸ سال فرصت‌ها را از دست دادیم و در حال حاضر باید به سمت توسعه و تعامل با کشور‌های همسایه حرکت کنیم.

 نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین باید در سازمان‌های بزرگ اعم از شانگهای حضور فعالی داشته باشیم لذا در این صورت اصلاً نیازی به برخی کشور‌ها نخواهیم داشت و کاملاً هم تحریم‌ها را دور خواهیم زد.

مالکی با بیان اینکه تعامل ما با همسایگانمان آمریکا را عصبانی می‌کند، مطرح کرد: هر زمانی که آمریکایی‌ها عصبانی شوند ما آنجا گام مثبتی برداشته‌ایم و این یک واقعیت است.

سفیر پیشین ایران در کابل با بیان اینکه در عالم سیاست دو بعلاوه دو هیچ موقع ۴ نمی‌شود، تصریح کرد: اینکه می‌بینید آمریکایی‌ها عصبانی هستند به این دلیل است که ما تعامل با همسایگان را مدنظر داریم.

وی تأکید کرد: اگر ما به دنبال قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین برویم و قرارداد‌های لازم را ببندیم آمریکایی‌ها را بیش از پیش عصبانی خواهیم کرد.

مالکی با اشاره به رویکرد تعاملی دولت و دستگاه دیپلماسی با همسایگان، خاطرنشان کرد: البته ما باید نگاهی هم به برجام داشته باشیم، اما نباید همه ظرفیت‌های کشور را به‌پای برجام بگذاریم.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار