نماینده مردم کرج در مجلس مطرح کرد؛

مرکز فرهنگی دفاع مقدس، مکانی برای نزدیک شدن به سیره شهدا

«عسگری» گفت: مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس باید مرکزی برای حس گرفتن، خاطره گرفتن و نزدیک شدن به سیره واقعی و سبک زندگی شهدایی باشد.
کد خبر: ۴۸۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹ - 27October 2021

مرکز فرهنگی دفاع مقدس، مکانی برای نزدیک شدن به سیره شهدا«مهدی عسگری» نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج، اخلاص را مهم‌ترین ویژگی و فاکتور رزمندگان دوران دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: آن‌ها با اتکا به ایمان، اعتقادات و باورهای دینی، از زندگی و خانواده خود گذشتند و در مسیر مکتب اباعبدالله الحسین (ع) گام نهادند و پیروزی بزرگی را رقم زدند؛ در دوران دفاع مقدس ایران نه تنها در مقابل یک کشور بلکه در مقابل تمام جبهه استکبار ایستادگی کرد.

وی مطرح کرد: در شرایطی که حتی سیم خاردار کشور ما را نیز تحریم کرده بودند و کمترین امکاناتی را در اختیارمان قرار نمی‌دادند، ثابت کردیم که با توکل به خدا، اتکا به باور و ایمان قلبی و غیرت دینی و نیز بهره‌گیری از ظرفیت‌های جوانان غیور این مرزوبوم می‌توانیم در مقابل همه دشمنان ایستادگی کرده و عزت، اقتدار، استقلال و آزادی کشور را حفظ کنیم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رمز پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس اذعان داشت: در هر شرایطی که به سیره و مکتب اباعبدالله الحسین (ع) که امروز تلألوی آن در مکتب حاج قاسم سلیمانی است تأسی کردیم، به موفقیت و پیروزی دست یافتیم و هر زمان که از این مکتب فاصله گرفتیم، با مشکلات و معضلاتی مواجه شدیم.

عسگری نهضت امام خمینی (ره) و رهبری داهیانه ایشان را یکی از عناصر تعیین‌کننده در پیروزی رزمندگان دانست و بیان داشت: امام خمینی (ره) نه به‌عنوان یک فرمانده و شخصیت سیاسی بلکه به‌عنوان یک رهبر معنوی که در میان رزمندگان از محبوبیت خاصی برخوردار بودند و اشاره ایشان برای آن‌ها حجت بود، رزمندگان را برای دستیابی به آن پیروزی عظیم هدایت کردند.

وی ادامه داد: امام (ره) عالم را محضر خداوند می‌دیدند و جز او به هیچ‌چیز فکر نمی‌کردند، نگاه ایشان به عالم هستی نگاهی توحیدی بود، به ابرقدرت‌ها مادی نگاه نمی‌کردند و با اتکایی که به خداوند متعال داشتند، این روحیه را به رزمندگان اسلام تزریق کردند تا آن‌ها توانستند در شرایط دشوار جنگ تحمیلی، در مقابل آن حجم از آتش و گلوله دشمن ایستادگی و درنهایت پیروزی را از آن خود کنند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین درسی که می‌توان از دوران دفاع مقدس گرفت، مقاومت، استقامت، ایثار و ازخودگذشتگی است، در خصوص جایگاه و نقش موزه‌های دفاع مقدس در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: آثاری که از دوران دفاع مقدس باقی مانده باید برای نسل‌های آینده کشور حفظ شود زیرا جنگ تحمیلی، رویداد بزرگی است که کشور ما هشت سال با آن درگیر بود.

عسگری عنوان کرد: حتی ما که در زمان جنگ، سن کمی داشتیم نیز خاطراتی از آن دوران داریم اما نسل‌های جدید هیچ درکی از آن شرایط ندارند. یکی از راه‌های حفظ دستاوردهای دفاع مقدس به‌منظور پرورش همه نسل‌ها در این مکتب و تأسی از آن، تقویت مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس است. این مکان‌ها باید مراکزی برای حس گرفتن، خاطره گرفتن و نزدیک شدن به سیره واقعی و سبک زندگی شهدایی باشند.

وی تأکید کرد: یکی از بهترین راه‌ها برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت به نسل جدید، استفاده از ابزار هنر است که به نظر بنده در این زمینه کوتاهی صورت گرفته است. در سال‌های اخیر با رشد مطلوبی در زمینه تولید کتاب‌هایی با محتوای خوب مواجه بودیم اما نسل امروز، نسل مولتی‌مدیا و چندرسانه‌ای است و برای انتقال بهتر این مفاهیم و تأثیرگذاری بر جوانان باید از ابزارهای موردتوجه آن‌ها استفاده کنیم.

عسگری در پایان بیان داشت: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و تکریم خانواده‌ها، والدین و فرزندان آن‌ها مهم‌ترین کاری است که امروز مردم می‌توانند در راستای حفظ دستاوردهای دفاع مقدس انجام دهند. خانواده‌هایی که عزیزان خود را در راه اعتقادات و باورهای دینی، ایثارگرانه تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند همواره باید مورد احترام و تجلیل قرار گیرند؛ این امر نوعی مرجع سازی و الگوسازی در جامعه خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها