در نشست هماهنگی کنگره شهدای دانش‌آموز استان یزد مطرح شد؛

کنگره شهدای دانش‌آموز استان یزد نیازمند کارهای ماندگار/ باید مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان را برجسته برگزار کنیم

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: ان‌شاءالله بتوانیم کار ماندگار در کنگره هزار شهید دانش‌آموز استان یزد انجام دهیم، نه یک کار ظاهری و برنامه‌ای و طی یک‌روز و چندروزه؛ بلکه یک کار ماندگار دقیقاً مثل کنگره چهار هزار شهید استان یزد انجام شود.
کد خبر: ۴۸۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ - 27October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، نشست هماهنگی کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان ستاد گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان و کنگره هزار شهید دانش‌آموز استان یزد، با حضور حجت‌الاسلام «محمدحسین متوسل» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد، «عباسعلی ملانوری» معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد، حجت‌الاسلام «حمید قطبی راوندی» مسئول بسیج دانش‌آموزی استان، سرهنگ «علی نوری‌زاده» معاون هماهنگ‌کننده سپاه «الغدیر» و جمعی از مسئولان و فرهنگیان برگزار شد.

کنگره هزار شهید دانش‌آموز استان یزد نیازمند کارهای ماندگار

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد در این جلسه، با اشاره به نقش مهم فرهنگیان و دانش‌آموزان در برگزاری برنامه‌ها و مناسبت‌های انقلاب اسلامی، اظهار داشت: تقدیم هزار شهید دانش‌آموز و ۱۲۴ فرهنگی شهید فرهنگی از استان یزد، نشان از حضور موثر اجتماعی فرهنگیان و دانش‌آموزان به‌عنوان یک عامل تاثیرگذار در مناسبت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران دارد و آن‌ها جزو اقشار و گروه‌هایی هستند که همیشه در صحنه‌های متعدد انقلاب و نظام اسلامی حضور موثر دارند.

وی ضمن تشکر از همه مدیران مدارس که وظیفه هدایت و راهبری دانش‌آموز را برعهده دارند، افزود: از همه رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان یزد، به ویژه «محسن موحدی فرد» مدیرکل آموزش و پرورش استان و همکارانشان تشکر می‌کنیم که وظیفه هدایت فرهنگیان را بر عهده دارند و در همه صحنه‌ها حضور پررنگ داشتند.

ملانوری با اشاره به شرایط حاضر در جامعه، ادامه داد: شرایط کنونی با توجه به وضع کرونا، ایجاب می‌کند که فعالیت‌ها را هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت مجازی داشته باشیم و ان‌شاءلله قدم‌ها مستمر، کوتاه، اما محکم و پابرجاست.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در جمع برگزارکنندگان کنگره چهار هزار شهید استان یزد، تصریح کرد: ایشان از این کنگره به‌عنوان یک ابتکار و خلاقیت از یزدی‌ها یاد کردند و برنامه‌های زیادی برای برگزاری کنگره دانش‌آموزی پیشنهاد شد که این کنگره فعلا در بسته مطالعات پیش می‌رود و هنوز اجرایی نشده است.

ملانوری ضمن تشکر از سپاه «الغدیر» استان یزد برای استفاده از نیرو‌های باتجربه در حوزه تعلیم و تربیت، افزود: ان‌شاءالله بتوانیم کار ماندگار در کنگره هزار شهید دانش‌آموز استان یزد انجام دهیم، نه یک کار ظاهری و برنامه‌ای و طی یک‌روز و چندروزه؛ بلکه یک کار ماندگار دقیقاً مثل کنگره چهار هزار شهید استان یزد انجام شود.

وی با اشاره به نقش پررنگ دانش‌آموزان گفت: در کنگره هزار شهید دانش‌آموز یزد، دبیرخانه هر کمیته به دانش‌آموزان واگذار شده است و کار توسط دانش‌آموز اجرایی می‌شود.

ضرورت استفاده از تجربیات کنگره ۴ هزار شهید استان یزد در کنگره شهدای دانش‌آموز استان

معاون هماهنگ‌کننده سپاه «الغدیر» نیز در این نشست با بیان این‌که استفاده از تجربیات کنگره چهار هزار شهید استان یزد در راستای اجرای کنگره شهدای دانش‌آموز استان بسیار موثر است، اظهار داشت: باید خلاقیت و ایده جدید را ارائه دهیم؛ چراکه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) هم فرمودند که در حوزه کنگره شهدای دانش‌آموز، خلاقیت و ایده جدید را ارائه دهیم؛ بنابراین مجموعه‌های همفکری و هیئت‌های اندیشه‌ورز، این ایده را پیدا کنند که چه کاری انجام دهیم.

وی با اشاره به نگاه مثبتی که کشور روی برگزاری کنگره شهدای یزد دارد، افزود: بهتر است از تجربیات در برگزاری کنگره کشوری استفاده شود و خلاقیت‌های جدیدی را به آن اضافه کنیم. کسب تجربه از برگزاری کنگره‌های دیگر استان‌ها و مطالعه کنگره‌هایی که در چند سال گذشته در کشور برگزار شده است، می‌تواند دید ما را در برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز وسیع‌تر کند.

نوری‌زاده ادامه داد: شروع کنگره را بهتر است با یک کار رسانه‌ای دنبال کنیم و حضور فرهنگیان باید پررنگ باشد؛ چراکه راهبری دانش‌آموزان، فرهنگیان هستند. با توجه به نگاه بلندی که در حوزه دانش‌آموزی، هم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وجود دارد، حضور دانش‌آموزان و فعالیت آن‌ها بسیار موثر بوده و همه نگاه مردم به ۱۳ آبان، نگاه دانش‌آموزی است.

وی کار مشترک بسیج و آموزش و پرورش را یک کار تأثیرگذار دانست و عنوان کرد: این همکاری برای پیشبرد اهداف و مسائل فرهنگی دانش‌آموزی بسیار موثر است.

 باید مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان را برجسته برگزار کنیم

همچنین، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این جلسه، با بیان این‌که در قرآن کریم آمده است که امانت را به اهل آن بسپاریم، اظهار داشت: یکی از امانت‌ها این است که انقلاب خونباری که هزاران خون شهید برای بقای آن ریخته شده است تا به نسل‌های بعدی و بعدی منتقل شود را نگه داریم و این رسالت همه ما و شماست که این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: اگر گفته می‌شود ۱۳ آبان یا مناسبت‌های دیگر را با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار کنیم، این دستور قرآن است که می‌فرماید: دشمن دست از سر شما برنمی‌دارد تا وقتی که دست از همه‌چیز بر دارید، از اعتقاد و اسلام، پس باید مقاومت کنید و محکم بایستید.

حجت‌الاسلام متوسل افزود: باید در گرامی‌داشت یوم‌الله ۱۳ آبان این مسائل گفته شود؛ چراکه هزینه سازش به مراتب بیشتر از مقاومت است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) پشتوانه قرآن و تاریخ دارد که هرکجا مردم مقاومت کردند و ایستادگی کردند، خار و خفیف نبودند و هر کجا مقاومت نکردند، در کنار آن بیچارگی و ذلالت به همراه داشت.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات که هماهنگ‌کننده این مناسبت‌های ملی است، امسال با توجه به شرایط خاصی که در کشور‌های منطقه از قبیل افغانستان، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان وجود دارد، شاید از همه مهمتر عراق در مسائلی که برای انتخابات است، باید ۱۳ آبان برجسته‌ای برگزار کنیم. همچنین رعایت مسائل امنیتی بسیار مهم‌تر است؛ یعنی کشور‌هایی مانند ایران باید قدرت‌نمایی کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: اجتماع ۱۳ آبان در سراسر کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی پیشنهاد کرد در بخش آموزش و پرورش، برنامه شاد، کاری متناسب با شرایط سنی و فهم آن‌ها اجرا شود.

خاطرنشان می‌شود در ادامه این جلسه، «کاظم پناهی» رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردو‌ها و فضای پرورشی استان یزد برنامه‌های اجرایی به مناسبت ۱۳ آبان روز استکبارستیزی را تشریح کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار