مروری بر زندگی شهید «سید مجید حسینی»

«سید مجید حسینی» در تاریخ 15 فروردین سال 1340 در روستای قلعه آذری بخش ساوجبلاغ متولد شد و در تاریخ 10 تیر سال 1361 در پاسگاه خوشابر هنگام دعا و نیایش صبحگاهی، پس از درگیری و مقاومت دلیرانه به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۸۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶ - 27October 2021

مروری بر زندگی شهید «سید مجید حسینی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، «سید مجید حسینی» در تاریخ 15 فروردین سال 1340 در روستای قلعه آذری بخش ساوجبلاغ استان البرز در خانواده‌ای روستایی، متدین و زحمتکش پا به عرصه وجود گذاشت و پیش از آنکه به سن هفت سالگی برسد، در مکتب خانه خواندن قرآن را فراگرفت و در سن هفت سالگی در دبستان روستا به تحصیل پرداخت.

وی پس از پایان تحصیلات ابتدایی به علت فقر مالی در کارخانه فخر ایران که در 6 کیلومتری شمال قلعه آذری واقع بود، مشغول به کار شد. سید مجید فرزند اسلام بود و همواره سعی می‌کرد در راه اسلام و قرآن خدمت کند و در تمام حرکت‌های انقلاب اسلامی پیش‌قدم بود. در روستای ارباب‌رعیتی که هیچ‌کس یارای نفس کشیدن را نداشت، وی برنامه‌های راهپیمایی را تدارک می‌دید و انزجار خود را از رژیم پهلوی اعلام می‌کرد.

پس از گذشت دو سال از پیروزی انقلاب اسلامی سید مجید به خدمت سربازی اعزام و به انجام وظیفه در پادگان آموزشی مشغول و در اسفند سال 1359 به جبهه غرب اعزام شد و مدت 14 ماه به مبارزه با صدامیان بعثی پرداخت و در طول مبارزه موفقیت‌هایی را در جبهه نبرد به دست آورد.

وی چون در رسته آرپی‌جی زن‌ها بود، در جبهه کورموش چندین جیپ فرماندهی بعثی را با سرنشینان آن‌ها منهدم کرد و پس از پایان مأموریتش در زمان دوره احتیاط از آن جبهه به پایگاه پره سرهشتپر طوالش منتقل و مشغول انجام وظیفه و پس از آن به پاسگاه خوشابر منتقل شد.

هنوز یک ماه از خدمت این سرباز اسلام در پاسگاه خوشابر نگذشته بود که در تاریخ 8 تیر سال 1361 وی در تماس تلفنی با خانواده خود خداحافظی می‌کند و به برادرش می‌گوید: برادرم مرا حلال کنید که من چند روز دیگر عازم جبهه لبنان خواهم شد و با صهیونیست بین‌المللی یعنی اسرائیل غاصب به نبرد ادامه خواهم داد اما منافقین از خدا بی‌خبر و حامیان دروغین خلق به او امان ندادند.

سید مجید در تاریخ 10 تیر همان سال در پاسگاه خوشابر هنگام دعا و نیایش صبحگاهی، پس از درگیری و مقاومت دلیرانه همراه با دو تن از هم‌رزمانش (استوار یکم و فرمانده پاسگاه، سفرعلی حق‌پرست و گروهبان یکم، مرحمت ثانی) به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار