رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تأکید کرد؛

جبران عقب‌ماندگی‌های دولت دوازدهم در حوزه جنگ سایبری

سردار جلالی با بیان اینکه دولت دوازدهم در حوزه جنگ سایبری ساده‌انگاری و غفلت می‌کرد، گفت: این رویکرد در دولت جدید متفاوت است و این امید وجود دارد تا عقب‌ماندگی‌های دولت قبل برطرف شود.
کد خبر: ۴۸۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲ - 28October 2021

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز به مناسبت ایام نکوداشت پدافند غیرعامل در سفر به شهر مقدس قم با برخی از علما و مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار جلالی در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی، با اشاره به برنامه‌ها و راهبردهای دشمن اظهار داشت: تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و دستاوردهای چشم‌گیر در حوزه دفاعی سبب شده تا امروز آمریکا از تقابل نظامی با جمهوری اسلامی در هر شرایطی پرهیز کند؛ اما آنها در تلاش هستند تا در یک جنگ ترکیبی مادون جنگ نظامی اقدامات خود را علیه کشور ما عملیاتی کند.

وی با اشاره به اینکه در این جنگ ترکیبی عرصه‌های دفاعی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، رسانه‌ای و غیره مورد هدف دشمن قرار دارد، تاکید کرد: در نهایت دشمن در تلاش است تا سرمایه اجتماعی و حمایت مردمی نظام را تضعیف کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه ماموریت اصلی پدافند غیرعامل ارتقای تاب‌آوری ملی کشور است، گفت: ما برای ارتقای بازدارندگی در برابر تهدیدات نوین و ترکیبی دشمن نیازمند یک منظومه دفاعی منسجم، پویا و خلاق در بخش غیرنظامی هستیم.

سردار جلالی با بیان اینکه متاسفانه یکی از عبرت‌های دولت دوازدهم این بود که در حوزه جنگ سایبری ساده‌انگاری و غفلت می‌کرد، گفت: این رویکرد در دولت جدید متفاوت است و ما به یک فهم واحد و مشترک با دولت دست یافته‌ایم و این امید وجود دارد تا عقب‌ماندگی‌های دولت قبل برطرف شود.

آیت‌الله نوری همدانی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه اساسا از ابتدای تشکیل عالم شاهد دو نوع سیاست استکباری و سیاست الهی هستیم، عنوان کرد: در سیاست خدایی انبیا تلاش می کنند تا مردم را به سلاح ایمان مجهز کنند.

وی با اشاره به اینکه در سیاست الهی ستون دین مردم هستند و اساس و قوام کشور را نیز مردم تشکیل می‌دهند، گفت: برای مسئله دفاع نیز ما باید مردم را بیدار کنیم و آنها را به سلاح بصیرت مجهز کنیم چرا که دشمن در کمین است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کشور باید آنقدر قوی باشد که دشمن جرأت نکند هر نوع تهدیدی را علیه کشور اعمال کند، افزود: پدافند غیرعامل باید در این مسیر گام بردارد و بیدارتر هوشیارتر و قوی‌تر از گذشته عمل کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها