رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

نتیجه فشار حداکثری علیه ایران حذف ترامپ و نتانیاهو بود

سردار جلالی گفت: دشمنان با استفاده از مؤلفه‌های قدرت خود تلاش داشتند ایران را در کارزار فشار حداکثری و همه‌جانبه شکست دهند، اما تجربه سه سال گذشته و سقوط دولت ترامپ و نتانیاهو نشان می‌دهد که عکس خواسته‌های دشمن اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۴۸۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ - 28October 2021

نتیجه فشار حداکثری علیه ایران حذف ترامپ و نتانیاهو بود

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز (پنجشنبه) در دیدار با آیت‌الله «عبدالله جوادی آملی» از مراجع عظام تقلید، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با مسئله دفاع در برابر انواع تهدید‌ها به‌ویژه تهدید‌های نوین که بیشتر پیچیده و هوشمند است، تأکید دارند که منظومه دفاعی نیز باید کاملاً به‌روز، جامع و دقیق باشد و بتواند به هنگام با تهدید‌ها مواجهه کند.

وی در ادامه یکی از عرصه‌های نوین تهدید زا را عرصه جنگ سایبری برشمرد و گفت: ما امروز شاهد یک جنگ تمام‌عیار علیه زیرساخت‌ها مبتنی بر فضای سایبری هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر اینکه فناوری‌های نو دو لبه فرصت و تهدید را به صورت همزمان دارند، تأکید کرد: به‌طور حتم باید در مسیر توسعه کشور استفاده از فناوری‌های نو مورد توجه باشد، اما باید دانست که این بهره‌برداری زمانی می‌تواند کمک‌کننده باشد که با یک نگاه پدافند غیرعاملی همراه گردد و تهدید‌های آن فناوری حذف شود.

وی با اشاره به اقدام‌ها و دستاورد‌های سازمان پدافند غیرعامل در مسیر تحقق تدابیر رهبر معظم انقلاب در حوزه پدافند غیرعامل گفت: سازمان پدافند غیرعامل تلاش دارد تا نقش یک نهاد واسط و هماهنگ‌کننده بین بخش‌های غیرنظامی مانند دستگاه اجرایی و بخش‌های نظامی کشور باشد و هماهنگی و هم‌افزایی تمام ظرفیت‌های ملی کشور را در برابر تهدید‌ها ارتقا داده و از تاب‌آوری ملی صیانت کند.

سردار جلالی با اشاره به اینکه تهدید‌ها از لبه دانش و فناوری شکل می‌گیرند، خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل هم در مسیر توسعه خود تلاش داشته است تا با یک رویکرد علمی و تخصصی مسئله رصد تهدید، پایش آسیب‌پذیری‌ها و برنامه‌های اقدام آمادگی را به‌پیش برد.

وی گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم فهم مسئولان از مسئله تهدید دقیق‌تر، جامع‌تر و عملیاتی‌تر شده است و این امید می‌رود که رویکرد‌های پدافند غیرعامل با شتاب بیشتر و کیفیت بهتری توسعه پیدا کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، امروز به مناسبت ایام نکوداشت پدافند غیرعامل در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت‌وگو کرد.

هشتم آبان ماه، سالروز فرمان مقام معظم رهبری برای تشکیل کمیته دائمی پدافند غیرعامل است. این روز در تقویم رسمی کشور نیز با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی بنام روز پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده است. بر همین اساس هرساله ایام نیمه آبان به‌عنوان هفته پدافند غیرعامل با استفاده از ظرفیت‌های لشکری و کشوری در چهار سطح ملی، دستگاهی، استانی و شهری برنامه‌های نکوداشت پدافند غیرعامل با رویکرد تبیینی و ترویجی برگزار می‌شود.

هفته نکوداشت پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۰ نیز با شعار «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» از هشتم لغایت ۱۴ آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار