امام جمعه تربت حیدریه:

لازمه استکبارستیزی، شناسایی توطئه‌های دشمن است

حجت‌الاسلام «عصمتی» گفت: استکبارستیزی بدان معناست که نقشه‌ها و حیله‌های استکبار را در همه عرصه‌ها شناسایی و در مقام مقابله با توطئه‌های دشمن برآییم.
کد خبر: ۴۸۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰ - 29October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تربت‌ حیدریه، حجت‌ الاسلام «محمدرضا عصمتی» امام جمعه شهرستان تربت حیدریه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: قرآن استکبار را بر دو نوع قرار داده، گاهی استکبار فردی است و از آن جهت که یک شخص در مقابل دین خدا و ارزش‌های دینی استکبار می‌ورزد و پذیرشی از انبیای الهی ندارد و همچنان به کفر خود و مسیر باطلش ادامه می‌دهد، باید از او تبری جست.

وی تصریح کرد: نوع دوم استکبار اجتماعی است، یعنی افراد و گروهی با روحیه استکباری می‌خواهند بر دیگران تسلط شوند و استثمار بورزند و در برابر انبیا به ستیز برخیزند و در مقابل ارزش‌های دینی مقاومت کنند تا با حیله‌های شیطانی آموزه‌های انبیا را بی‌اثر جلوه دهند.

امام جمعه تربت حیدریه بیان داشت: هر دو نوع استکبار را خدا مردود اعلام کرد اما پرهیز از نوع دوم استکبار را مساوی با ایمان قرار داده بطوریکه کسی که مؤمن به خدا باشد ولی در برابر استکبار به مبارزه برنخیزد ایمان او با صداقت و واقعی نیست.

عصمتی افزود: کسی که در مقابل طاغوت و استکبار قد علم کند به عروه الوثقی الهی چنگ زده و به سعادت می‌رسد، لذا شرط استفاده درست از دین خدا آن است که انسان ابتدا کافر به طاغوت و در ادامه مؤمن به خدا باشد.

خطیب جمعه تربت حیدریه گفت: نفی طاغوت و ایمان به خدا حقیقت واحد و در قالب دو لفظ تبیین می‌شود، لذا خدا وقتی آموزه‌های انبیا را در قرآن بیان می‌کند سفارش به عبادت خدا و عدم وابستگی و اطاعت از طاغوت می‌کند.

عصمتی بیان داشت: استکبارستیزی حقیقت دین را تشکیل می‌دهد، لذا به نظام استکبار نباید میل و رغبت پیدا کرد، زیرا آتش و گمراهی و ضلالت، ما را فرا خواهد گرفت، بنابراین مبارزه با استکبار یک اصل قرآنی است.

امام جمعه تربت حیدریه در بخش دیگری از سخنانش به فرارسیدن هفته بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: تشکیلات بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی تشکیلاتی است که اسلام اصیل را برای دانش‌آموزان تبیین و آنان را با جامعیت دین آشنا می‌کند که بحمدالله در طول انقلاب اسلامی این دو نهاد این کار را بخوبی انجام داده‌اند.

وی افزود: معنای استکبارستیزی آن نیست که بر علیه آنها جنگی به راه بیندازیم، بلکه بدان معناست که نقشه‌های استکبار و همه حیله‌های او را شناسایی و در همه عرصه‌ها در مقابل نقشه‌های استکبار مقاومت کنیم.

امام جمعه تربت حیدریه بیان داشت: اگر استکبار خواسته باشد در برابر نظام اسلامی کوچکترین خطایی بکند، نظام اسلامی با اقتدار تمام در مقابل او می‌ایستد و همچون گذشته او را مغلوب خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار