مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد؛

اجرای ۱۵۰ طرح اشتغال‌زا و اجتماع‌محور در مناطق زلزله‌زده اندیکا

ترکمانه گفت: همچنین ۱۵۰ طرح اشتغال‌زای اجتماع‌محور برای کسانی که کسب و کارشان در جریان زلزله دچار آسیب شده است، راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۴۸۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ - 31October 2021

اجرای ۱۵۰ طرح اشتغال‌زای اجتماع‌محور در مناطق زلزله زده اندیکا

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، «محمد ترکمانه» مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، با اشاره به تعمیر و بازسازی ۵۴ مدرسه و ۴۰۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده در زلزله اندیکا در استان خوزستان اظهار داشت: حسب موافقت رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بر اساس گزارش‌های ارائه شده، به ۵۴ مدرسه و ۴۰۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده در زلزله شهرستان اندیکا در استان خوزستان کمک هزینه تعمیر و بازسازی پرداخت می‌شود.

ترکمانه گفت: منازل و خانه‌های آسیب‌دیده با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدرسه‌های دچار خسارت شده با مشارکت سازمان نوسازی مدارس تعمیر و بازسازی می‌شوند. همچنین ۱۵۰ طرح اشتغال‌زای اجتماع‌محور برای کسانی که کسب و کارشان در جریان زلزله دچار آسیب شده است راه‌اندازی می‌شود. راه‌اندازی این ۱۵۰ طرح اجتماع‌محور، زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را برای ۴۵۰ نفر فراهم خواهد کرد.

ترکمانه همچنین از پرداخت خسارت به خانه‌های روستایی آسیب‌دیده در زلزله اخیر اندیکا خبر داد و افزود: شرکت بیمه برکت وابسته به بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با هماهنگی مسوولان امور روستایی استانداری خوزستان نسبت به بازدید از مناطق زلزله‌زده و شروع فرآیند کارشناسی و ارزیابی خسارت اقدام کرده است. 

 از ۱۲ تا ۱۷ مهر ماه امسال، پنج زلزله بزرگ، که بزرگترین آن ۵.۷ ریشتر در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد، اندیکا را لرزاند. به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرده و ۱۳۰روستای این منطقه بر اثر این زمین لرزه‌ها دچار خسارت شدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار