مدیرعامل بنیاد برکت در پاسخ به دفاع‌پرس خبر داد؛

صادرات ۷ میلیون دلاری محصولات تولیدی مشاغل تحت پوشش بنیاد برکت/ حل مشکل آبرسانی به روستاهای خوزستان تا پایان سال

ترکمانه با بیان اینکه تاکنون هفت میلیون دلار محصولات تولیدی مشاغل تحت پوشش بنیاد برکت، صادر شده است، گفت: مشکل آبرسانی به روستاهای خوزستان تا پایان سال حل خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ - 11December 2021

هدف بنیاد برکت توانمندسازی اقتصادی روستائیان است/ ساخت ۱۷۰۰ مدرسه در سراسر کشوربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، محمد ترکمانه مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) همزمان با آغاز پانزدهمین سال فعالیت بنیاد برکت صبح امروز (شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ارائه خدمات بنیاد برکت در سراسر کشور، اظهار داشت: فعالیت بنیاد برکت با هدف توانمندسازی اقتصادی محرومین شروع به فعالیت کرده است.

وی با بیان اینکه در مناطق محروم ساخت دو هزار و ۵۰۰ مدرسه هدف‌گذاری شده بود، گفت: در این مناطق تاکنون هزار و ۷۰۰ مدرسه ساخته شده و تا پایان سال تمامی مدارس ساخته خواهند شد و ۳۷ هزار پروژه عمرانی هم در سراسر کشور اجرایی شده است.

ترکمانه درخصوص اشتغال‌های خرد و موضوعی گفت: بنیاد برکت پس از سه مطالعه با ارائه یک مدل اشتغال از سه سال پیش تاکنون ۱۲ هزار روستا که ۴۰ رصد جمعیت روستایی را تشکیل می‌دهد را تحت پوشش قرار داده است.

وی ادامه داد: بنیاد برکت در ۲۷۰ حوزه اقتصادی کلان سرمایه گذاری کرده و باعث شده ۲۷ هزار شغل ایجاد شود.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: هدف ما این است که برای سال آینده ۲۰ هزار روستا که ۶۵ درصد از روستا‌های کشورمان را تشکیل می‌دهد را تحت پوشش قرار دهیم.

وی با با بیان اینکه ۱۶۰ هزار طرح شغلی تاکنون ایجاد شده است، بیان کرد: این طرح‌ها برای ۴۷۰ هزار نفر اشتغالزایی کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: تاکنون از ۶۶۵ طرح دانش بنیان سرمایه گذاری شده، هزار و ۴۰۰ طرح در حوزه امنیت غذایی مورد بررسی قرار گرفته است.

ترکمانه با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما حمایت از لوازم تحریر ایرانی اسلامی است، گفت: تاکنون از ۱۸۰ طرح در این حوزه حمایت شده است.

وی در خصوص حمایت از طرح‌های فناور پایه و نوآور افزود: برای حمایت از این طرح‌ها رویکرد جدیدی تحت عنوان برکتی‌نو راه‌اندازی شده است.

ترکمانه اظهار داشت: تا کنون از ۴۵۰ طرح در حوزه «فریلنسینگ» حمایت کرده و تا پایان سال آمادگی داریم از پنج هزار طرح حمایت کنیم.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره حوزه حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: تا امروز شش هزار و ۵۰۰ طرح ویژه زنان سرپرست خانوار راه‌اندازی شده است.

وی درخصوص حمایت از کوله بران افزود: از سال گذشته در این مناطق حضور پیدا کرده‌ایم و پس از شناسایی و آموزش توانستیم با حمایت تسهیل‌گران چهار هزار طرح راه‌اندازی کنیم و امروز می‌توانند تولیدات خود را صادر کنند؛ همچنین امروز به دنبال اجرای دو هزار طرح برای سوخت‌بران هستیم.

ترکمانه درباره حمایت از خانواده زندانیان گفت: با امضاء تفاهم‌نامه با قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها سه هزار طرح برای خانواده زندانیان فعال شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس، در خصوص حمایت از تولید کنندگان و فروش محصولات آن‌ها اظهار داشت: برای فروش محصولات طرح پشتیبانی در بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام راه‌اندازی شده است که باعث اتصال مشاغل خُرد به کارخانجات می‌شود؛ همچنین در این حوزه تسهیل‌گران تا سه سال در کنار کسی که طرح راه‌اندازی می‌کند خواهند ماند.

مدیرعامل بنیاد برکت همچنین در پاسخ به سوال دیگر دفاع پرس، مبنی بر صادرات محصولات تولید شده گفت: شرکتی در این خصوص در بنیاد برکت راه‌اندازی شده است و تاکنون هفت میلیون دلار صادرات به کشور‌های مختلف داشتیم.

ترکمانه در خصوص طرح‌های آبرسانی بنیاد برکت خاطرنشان کرد: برای آبرسانی به ۵۰۰ نقطه با وزارت نیرو تفاهم‌نامه امضا شده که تعداد بسیاری از آن با اعتباری بالغ بر ۶۷۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده است؛ همچنین در خوزستان ۷۰۲ روستا که دچار تنش آبی شدند شناسایی شدند و با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی درباره مشاغلی که به دلیل کرونا دچار مشکل شدند گفت: ۱۵ هزار شغل که اغلب در حوزه گردشگری بودند دچار مشکل شدند که با ارائه تسهیلات مشکل آن‌ها برطرف شدند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها