سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور:

استانداران توسعه و تسهیل مراودات مرزی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند

کوشش‌تبار گفت: استانداران و معاونین اقتصادی با همکاری دیگر دستگاه‌ها و بخش خصوصی، توسعه و تسهیل در مراودات مرزی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.
کد خبر: ۴۸۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴ - 01November 2021

استانداران توسعه و تسهیل مراودات مرزی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محسن کوشش تبار سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در نشست بررسی صادرات و واردات از بازارچه‌های مرزی با اشاره به تاکیدات رییس جمهور بر اهمیت بازارچه‌ها و گسترش مبادلات مرزی، اظهار داشت: لازم است استانداران و معاونین اقتصادی با همکاری دیگر دستگاه‌ها و بخش خصوصی، توسعه و تسهیل در مراودات مرزی را در سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جدی وزیر کشور حل مشکلات بازارچه‌های مرزی و بهبود معیشت مرزنشینان است، گفت: باید مشکلات و مسائل این بخش احصا و با اشراف کامل بر موضوعات، در جهت برطرف کردن آن‌ها حرکت کرد.

کوشش تبار به نبود زیرساخت‌های لازم و مناسب برای توسعه بازارچه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: باید اقدامات لازم برای جذب بودجه در جهت فعال‌تر کردن بازارچه‌ها انجام شود.

وی با تاکید بر نقش اقتصادی بخش خصوصی در تولید، اشتغالزایی و سرمایه گذاری در بازارچه‌های مرزی، گفت: باید با فعال کردن ارتباطات بین المللی و تعاملات مرزی و مردمی، مسیر‌های جدید صادرات و واردات از بازارچه‌های مرزی ایجاد کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور تاکید کرد: نگاه نوآورانه و تحول‌گرایی در بازارچه‌های مرزی می‌تواند فرصت‌های شغلی و شرایط خوبی را ایجاد کند که باعث رونق اقتصادی و بهبود معیشت مرزنشینان نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی مشکلات بازارچه‌های مرزی در آن سوی مرز‌ها قرار دارد، بر گسترش همکاری‌ها با وزارت امور خارجه در راستای تعاملات و با کشور‌های همسایه و تسهیل در مراودات مرزی تاکید کرد.

در این نشست معاونان هماهنگی امور اقتصادی و مدیران کل گمرک استان‌های دارای بازارچه مرزی با بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در راستای بهبود وضعیت بازارچه‌های مرزی، مسائل و مشکلات موجود در این بازارچه‌ها را مطرح کردند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار