قائم مقام اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان:

نسل جوان و نوجوان ما به زودی شاهد آثار و برکات بیانیه گام دوم خواهد بود

«‌جانعلی پور»  بیانیه گام دوم انقلاب را سندی برای آینده دانست و گفت: نسل جوان و نوجوان ما به زودی شاهد آثار و برکات عظیم بیانیه گام دوم خواهد بود که امروز به عنوان سندی معتبر در اختیار همگان قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۸۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷ - 01November 2021

نسل جوان و نوجوان ما به زودی شاهد آثار و برکات بیانیه گام دوم خواهد بود

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «اسماعیل جانعلی پور» قائم  مقام اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان ‌امروز در نشست مجازی «بررسی نقش دانش آموزان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» که با همکاری مشترک اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار شد، با تاکید بر لزوم خوانش بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: اگرچه مطالب مرتبط و کار‌های پژوهشی متعددی درباره بیانیه گام دوم انجام شده است، اما چیزی به حلاوت خوانش متن اصلی بیانیه وجود ندارد.

قائم مقام اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان بیانیه گام دوم انقلاب را یک رخداد بزرگ و یک منشور ارزشمند برای انسان‌هایی دانست که دلبسته انقلاب در داخل و خارج مرز‌های ایران اسلامی هستند و تصریح کرد: این بیانیه علاوه بر الگودهی تداوم انقلاب اسلامی، برای شکل گیری حرکت‌های انقلابی در سایر مناطق دنیا کارایی دارد.

وی به اندیشه‌ها و دیدگاه‌های اسلامی و سوابق و تجارب انقلابی نگارنده بیانیه گام دوم اشاره کرد و افزود: این بیانیه توسط شخصیتی به نگارش درآمده که همراه انقلاب از شکل گیری تا پیروزی و پس از آن بوده و توانسته در رده‌های بالای حاکمیتی یک تجربه موفق و دوراندیشانه را رقم بزند، لذا بیانیه مذکور یک دستاورد مهم و ارزشمند است.

جانعلی پور بیانیه گام دوم انقلاب را سندی برای آینده دانست و خاطرنشان کرد: نسل جوان و نوجوان ما به زودی شاهد آثار و برکات عظیم بیانیه گام دوم خواهد بود که امروز به عنوان سندی معتبر در اختیار همگان قرار گرفته است.

وی مجموعه کتابخانه‌های عمومی را متولی جامعه فرهنگی دانست و تاکید کرد: از جوانان و نوجوانان می‌خواهم که حتما بیانیه گام دوم را مطالعه کنند، زیرا بسیار غرورآفرین است؛ بخش اول این بیانیه به عظمت و چیستی انقلاب می‌پردازد، زیرا در آن مقطع تاریخی که جهان به دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و حرف جدیدی زد، اما بخش دوم بیانیه مسیر طی شده چهل ساله را تبیین می‌کند که بسیار قابل افتخار است.

قائم مقام اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با اشاره به هزینه چندین میلیارد دلاری رسانه‌های معاند جهت القای ناکارآمدی مبنا، شعار و عملکرد انقلاب اسلامی، تصصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دوم بیانیه گام دوم این ادعا را رد می‌کنند و توفیقات نظام جمهوری اسلامی را برمی شمارند.

وی بخش سوم بیانیه را مربوط به تبیین شرایط مقطع حساس کنونی و پیچ تاریخی دانست و افزود: در بخش چهارم بیانیه نیز آینده پیش روی انقلاب اسلامی و چالش‌ها و ضرورت‌ها ترسیم می‌شود.

جانعلی پور جوانان را پررنگ‌ترین بخش بیانیه گام دوم دانست و خاطرنشان کرد: جوانان یکی از مخاطبان اصلی بیانیه هستند؛ البته این بیانیه مسئولان و آحاد ملت را مورد خطاب قرار می‌دهد و لذا همه افراد به ویژه مسئولان سیاسی و فرهنگی و اجتماعی باید به خوانش دقیق و کامل بیانیه اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به پیام بیانیه گام دوم برای دشمنان نظام اسلامی، متذکر شد: این بیانیه آزادی خواهان عالم را نیز مخاطب خود می‌داند و به آنان در مقابل دشمنان بشریت امید می‌دهد.

قائم مقام اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از جوانان و نوجوانان خواست از فرصت جوانی استفاده کنند و تاکید کرد: مسئولان نیز باید فضا و حلقه مدیریتی کشور را برای جوانان مومن، آگاه و انقلابی باز کنند؛ همچنین مسئولان در پاکدستی، ساده زیستی، عدالت خواهی، همراهی با مردم، اقدام جهادی و تلاش شبانه روزی خودشان را به تراز انقلاب برسانند تا امیدواری به جامعه تزریق شود.

وی  جوانان را رویش انقلاب دانست و ابراز داشت: برخی از مسئولان نظام گذشته را تجربه کرده اند، اما جوانان و نوجوانان ما قرار است که چله دوم انقلاب را بسازند و باید به آنان وظیفه و تکلیف داد تا شاهد ظهور و رشد و حاکمیت تمدن جدید اسلامی در دنیا با همت همین جوانان باشیم.

جانعلی‌پور قوی شدن زنان و مردان در فکر و اندیشه را لازمه کشور و حاکمیت قوی دانست و تصریح کرد: نباید دلباخته زرق و برق مادی غرب شوید، زیرا فرهنگ ناب و اصیل ایرانی اسلامی سرشار از مفاهیم و مفاخر ارزشی و فرهنگی است که می‌تواند دست مایه پیشرفت و تعالی قرار بگیرد.

وی عزت و سربلندی کشور را مدیون انسان‌هایی دانست که از جان و مال خود گذشتند و متذکر شد: جوانان و نوجوانان فرصت حضور در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی را از خود دریغ نکنند و مشارکت اجتماعی را بیاموزند؛ همچنین توسل به قرآن و اهل بیت (ع) برای دشمن شناسی لازمه پیمودن ادامه مسیر انقلاب است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار