یک مقام جهاد اسلامی:

انگلیسی‌ها رژیم صهیونیستی را برای متزلزل کردن منطقه ایجاد کردند

یک مقام ارشد جهاد اسلامی فلسطین به مناسبت یکصد و چهارمین سالروز صدور اعلامیه بالفور تاکید کرد که ملت فلسطین به مبارزه با نابودی رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.
کد خبر: ۴۸۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱ - 01November 2021

انگلیسی‌ها رژیم صهیونیستی را برای متزلزل کردن منطقه ایجاد کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شیخ «خضر حبیب» یکی از مقامات ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر اینکه مبارزه با رژیم صهیونیستی تا نابودی این رژیم و بازگشت فلسطین به ملت آن ادامه دارد، اظهار داشت: مقاومت مستمر ملت ما و مخالفت آن با مشروعیت بخشی به رژیم صهیونیستی ضامن احیای امور و آزادی همه فلسطین است.

فردا دوم نوامبر مصادف با یکصد و چهارمین سالگرد صدور اعلامیه بالفور یکی از بیانیه‌های ننگین تاریخ انگلیس و سرآغاز تاسیس رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. این بیانیه در ۲ نوامبر ۱۹۱۷، توسط آرتور جیمز بالفور، به بارون والتر روچیلد، رهبر جامعه یهودیان انگلیس صادر شد و در آن مجوز تاسیس رژیم صهیونیستی به وی داده شد.

شیخ حبیب در این خصوص گفت، بیانیه بالفور یادآور وعده شومی است که اشغالگران انگلیسی به کسانی که لیاقتش را ندارند، دادند؛ یعنی به یهودیان این حق را دادند که خانه ملی برای خود در سرزمین فلسطین ایجاد کنند.

این رهبر جهاد اسلامی افزود:همه ملت ما و امت عربی و اسلامی ما با این اعلامیه مخالفت کردند و ملت فلسطین هم با کمک عرب‌ها و مسلمانان برای ناکام گذاشتن تشکیل رژیم صهیونیستی مقابله کردند؛ اما متاسفانه در سایه معادله ناعادلانه بین المللی و جانبداری غرب جنایتکار این رژیم بر ویرانه‌های مردم ما و روستا‌ها و شهر‌ها و سرزمین‌های فلسطینی ایجاد شد.

شیخ حبیب تاکید کرد: رژیم صهیونیستی فقط به تقسیم فلسطین هم اکتفا نکرده و بلکه به تجاوزات خود برای تسلط بر همه فلسطین ادامه داد و اصلا با ایده تشکیل کشور برای فلسطینی‌ها مخالف است و این موید ماهیت خصمانه رژیم صهیونیستی و زیاده‌خواهی‌های آن فراتر از فلسطین تاریخی به سمت کشور‌های عربی همجوار است.

این رهبر فلسطینی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی مشروعیت ندارد، با وجود اینکه صاحبان پیمان اسلو مشروعیت این رژیم بر ۷۸ درصد از خاک فلسطین را به رسمیت شناختند.

حبیب ضمن تاکید بر پایبندی ملت فلسطین به حق خود در همه فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی نوک پیکان است و مشروعیتی در این سرزمین ندارد و مبارزه تا نابودی رژیم صهیونیستی و بازگشت هر فلسطینی به آغوش ملت ما که بخش لاینفک امت عربی و اسلامی است ادامه خواهد داشت.

این رهبر جهاد اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی برای متزلزل کردن منطقه ایجاد شده است، گفت: ما قربانی بزرگ تاسیس این رژیم در منطقه بودیم؛ از همین رو جرایم دشمن صهیونیستی موید ماهیت خصمانه این رژیم است.

شیخ حبیب گفت: رژیم صهیونیستی در سایه وضعیت از هم فروپاشیده در عرصه فلسطین و ناتوانی بزرگ حکام عرب به ارتکاب جنایات بیش‌تر ادامه می‌دهد، زیرا این رژیم فرصت گستاخی و ارتکاب جرایم بیش‌تر در حق ملت فلسطین را پیدا کرده است.

این رهبر جهاد اسلامی وحدت ملت فلسطنی و مقابله آن با این جرایم صهیونیست‌ها و تداوم مبارزه تا نابودی این رژیم را لازم برشمرد و گفت: در شرایطی که تلاش می‌شود موازنه قوا به نفع رژیم صهیونیستی به هم بخورد اگر ملت فلسطین متحد نباشد این رژیم می‌تواند هر آنچه را بخواهد تحمیل کند.

شیخ حبیب گفت: مقاومت ملت فلسطین ادامه دارد و مخالفت آن با مشروعیت بخشی به رژیم صهیونیستی ضامن آزادی همه فلسطین است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها