تحولات امنیتی سوریه/

هلاکت شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری در مناطق مختلف سوریه

منابع سوری از تلفات سنگین تروریست‌های وابسته به تشکل موسوم به "جیش الفتح" در حومه ادلب و هلاکت چند تروریست لیبیایی در مزارع و روستاهای غوطه شرقی در ادامه عملیات ارتش سوریه خبر دادند.
کد خبر: ۴۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶ - 22June 2015

هلاکت شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری در مناطق مختلف سوریه

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، خبرگزاری سوریه (سانا) از تلفات سنگین تروریستهای وابسته به تشکل موسوم به جیش الفتح (گروههای تروریستی تحت فرمانده جبهه النصره) در حومه ادلب و هلاکت چند تروریست لیبیایی در مزارع و روستاهای غوطه شرقی خبر داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه عملیات گستردهای را علیه تجمعات و مخفیگاههای گروههای تروریستی در قنیطره و درعا انجام دادند که این گروهها با رژیم صهیونیستی و اردن مرتبط هستند.

تحولات امنیتی مناطق مختلف سوریه:

** درعا: نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه گروههای تروریستی در درعا، شماری از اعضای این گروهها را به هلاکت رساندند. یک منبع سوری در این زمینه گفت که نیروهای ارتش در عملیات خود علیه مخفیگاههای تروریستها در درعا البلد، ضربات محکمی به آنها وارد کردند و طی آن شمار زیادی از آنها کشته و یا زخمی شدند.

** حومه دمشق: یک منبع نظامی سوری خبر داد که نیروهای ارتش سوریه در عملیات متمرکز علیه مخفیگاهها و تجمعات گروههای تروریستی تکفیری در خان الشیح و الحسینیه و مزارع آن و مزارع غربی روستای الدرخبیه در حومه جنوب غربی دمشق، شماری از تروریستها را به هلاکت رساندند. در این عملیات سلاحها و مهمات تروریستها منهدم شد. این منبع افزود روز گذشته نیز در عملیات نیروهای ارتش علیه گروههای تروریستی در مغرالمیر، کفرحور و عین البستان در حومه دمشق، شماری از تروریستها را به هلاکت رساندند.

** حلب: از سوی دیگر یک منبع نظامی گفت که مخفیگاههای جبهه تروریستی النصره و دیگر گروههای همسو در روستاهای بشانطره و بسرطرون در جنوب غربی شهر حلب منهدم شد. این منبع افزود ارتش سوریه در حمله به مواضع گروههای تروریستی در روستاهای بلاط، تریدم، جب غبشه و تلعلم در شمال شهر حلب، شمار زیادی از اعضای این گروهها را به هلاکت رساندند. گروههای تکفیری که اکثر آنها تحت سرکردگی جبهه النصره و گروه موسوم به الجبهة الشامیه قرار دارند، در حومه شمالی حلب که نزدیک مرزهای ترکیه قرار دارد، از حمایتهای مالی و تسلیحاتی حکومت اردوغان برخوردار هستند.

** غوطه شرقی: منبع سوری افزود نیروهای ارتش سوریه، در ضربات کوبنده به مخفیگاههای گروههای تروریستی موسوم به لواء الاسلام، جیش الاسلام و جبهه النصره در مزارع و روستاهای غوطه شرقی حومه دمشق، شمار زیادی از تروریستها را که برخی از آنها لیبیایی بودند، به هلاکت رساندند. در این عملیات، انبار سلاح و مهمات تروریستها منهدم شد. بر اساس این گزارش، یک یگان از نیروهای ارتش سوریه دو خودرو و یک خمپاره انداز و مقادیری سلاح و مهمات تروریستهای وابسته به گروه موسوم به لواء الاسلام را در عملیاتی در مزارع واقع بین دوما و حرستا منهدم کردند. در این عملیات شماری از تروریستها از جمله چند تروریست لیبیایی به هلاکت رسیدند.

** حومه حمص: نیروهای ارتش در حومه شمالی حمص ضربات محکمی به مخفیگاههای تروریستهای جبهه النصره و دیگر گروههای تحت سرکردگی آن در روستاهای کفرلاها، عقرب، تلدو و تله الناصریه وارد کردند. در این عملیات، مقادیری سلاح و مهمات تروریستها منهدم شد. نیروهای ارتش همچنین با همکاری گروههای دفاع مردمی، با تروریستهای گروه داعش در اطراف روستای امجامع در شرق حمص درگیر شدند که طی آن شماری از تروریستها به هلاکت رسیدند و بقیه با گذاشتن سلاحها و جنگ افزارهای خود پا به فرار گذاشتند.

** حومه ادلب: یک منبع سوری به سانا گفت در حملات جنگندههای ارتش به مواضع گروههای تروریستی در سراقب، ابوالضهور و امجرین در حومه جنوب شرقی ادلب، شماری از تروریستها به هلاکت رسیدند. این منبع افزود همچنین در حملات هوایی به تجمعات تروریستهای جبهه النصره و انبارهای سلاح و مهمات آنها در محمبل، تل(تپه) الصحن در جنوب غربی ادلب، شمار زیادی از تروریستها به هلاکت رسیدند. گروههای تروریستی نیز در پایگاههای ارتباط اجتماعی به تلفات و خسارتهای سنگین خود اعتراف کردند. گروههای تکفیری مرتبط با رژیم وهابی آل سعود از جمله حرکة احرار الشام و جند الاقصی بههمراه جبهه النصره تشکلی با عنوان جیش الفتح را تشکیل دادهاند و به ارتکاب جنایت ادامه میدهند.

** حومه حماه: یک منبع نظامی گفت نیروی هوایی ارتش، ضربات محکمی به گروه تروریستی داعش در روستاهای ابوالفشافیش، حردانه و شمال حسو العلباوی در منطقه سلمیه حومه شرقی حماه وارد کردند که بر اثر آن دهها خودرو که برخی مجهز به تیربار بود، منهدم شد و دهها تروریست هم به هلاکت رسیدند.

انتهای پیام/ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار