نماینده مردم در مجلس:

صنعت دفاعی ایران قابل تحریم شدن نیست

صباغیان بافقی با بیان اینکه صنعت دفاعی خصوصاً عرصه موشکی ایران اسلامی به هیچ عنوان قابل تحریم شدن نیست، گفت: در واقع تحریم زمانی می‌تواند اثرگذار باشد که ما به خارج از کشور وابسته بودیم، اما اکنون تولیدکننده پهپاد‌ها با قابلیت‌های متفاوت هستیم.
کد خبر: ۴۸۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ - 02November 2021

فناوری پهپاد‌های ایران در زمان تحریم‌ها توسعه یافته است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدرضا صباغیان بافقی» نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به موضع‌گیری وزارت خارجه ایالات متحده برای جلوگیری از توسعه فناوری پهپاد‌های ایران، اظهار داشت: توسعه توان پهپادی بخشی از ابعاد جدید در حوزه دفاعی و نظامی محسوب می‌شود که خوشبختانه کشورمان در این امر به قله‌های تکنولوژی دست یافته است.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه صنعت پهپادی و حتی موشک بالستیک نیاز به عبور از مرز‌های هوش مصنوعی است، مطرح کرد: این امر در حالی توسط نخبگان ایرانی تحقق یافته که کشورمان از سوی آمریکایی‌ها تحت شدیدترین تحریم‌ها و محدودیت‌ها قرار داشته است.

وی با بیان اینکه صنعت دفاعی خصوصاً عرصه موشکی ایران اسلامی به هیچ عنوان قابل تحریم شدن نیست، زیرا از قابلیت بومی بودن برخوردار است، ادامه داد: در واقع تحریم زمانی می‌تواند اثرگذار باشد که ما به خارج از کشور وابسته بودیم، اما اکنون تولیدکننده پهپاد‌ها با قابلیت‌های متفاوت هستیم.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک دستاورد‌های دفاعی ایران به خاری در گلوی مستکبران خصوصاً ایالات متحده تبدیل شده از این رو مسئولان این کشور اقدام به موضع‌گیری‌های سختگیرانِ نسبت به این بخش از صنعت کشورمان می‌کنند.

نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد توسعه صنعت موشکی و پهپادی یکی از مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی است که موجب شده دشمنان در مقابلمان زانو بزنند و همواره به دنبال مذاکره و گفت‌وگو باشند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها