مسئول فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین:

رقابت ۱۹۲۰ نفر در سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج/ شناسایی ۵۰ اکانت چهره شاخص فضای مجازی‌

معین گفت: امسال ۱۹۲۰ نفر در قالب ۵۸۰ تیم از سراسر کشور به مدت دو روز تحت عنوان سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
کد خبر: ۴۸۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ - 02November 2021

رقابت ۱۹۲۰ نفر در سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج/ شناسایی ۵۰ اکانت چهره شاخص فضای مجازی‌به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مسلم معین مسئول فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج که صبح امروز برگزار شد، با بیان اهمیت ایجاد استقلال و امنیت و خودکفایی در حوزه فضای مجازی، اظهار داشت: معتقدیم در مسئله محتوای تولیدات دیجیتالی مردم و مخاطبان ایرانی تحت بمباران‌های شدید محتوایی مختلف قرار دارند به همین جهت بسیج با استفاده از ظرفیت مردم، وارد تولید محتوای تخصصی فضای مجازی شده است.

وی افزود: بسیج مدتی است که در این حوزه پیش قدم شده و در این رابطه تاکنون دو مرحله رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال را برگزار کرده است؛ خاصیت برگزاری چنین رویدادی هم این است که حجم بالایی از بازی و نرم‌افزار‌ها در داخل این رویداد تولید شده و در اختیار مردم قرار گرفته، علاوه بر این بسیج از طریق این‌تیم‌های برگزیده تولیدات سفارش شده خود را وارد بازار می‌کند مانند بازی «سفیر عشق» که از محصولات فاخر برآمده از همین رویداد‌ها است.

معین ادامه داد: در برخی استان‌ها مثل همدان تیم‌هایی شناسایی شده اند که با تولید نرم‌افزارهایی، بخشی از نیاز فروشگاهی آنلاین مردم را تامین می‌کنند یا در استان فارس نمونه‌ای از بیمارستان مجازی را داشتیم؛ در همین رابطه ۱۴ شرکت خصوصی تولید محتوا از چنین رویدادی شکل گرفته است بنابراین بدین ترتیب با چنین فعالیت‌هایی نهضت تولید محتوا شکل می‌گیرد.

وی اضافه کرد: از ۱۲ آبان در ۳۲ نقطه کشور این رویداد به صورت هم‌زمان آغاز خواهد شد که این بزرگترین رویداد تولید محتوای دیجیتال دنیا است، زیرا تاکنون ۵۸۰ تیم در سراسر کشور با حضور ۱۹۲۰ نفر در قالب تیم‌های مورد اشاره با یکدیگر رقابت می‌کنند و از این تعداد ۱۰۰ تیم شاخص در دوم آذر به مدت ۴۸ ساعت طی مرحله نهایی در تهران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و پس از آن اختتامیه جشنواره فعالان فضای مجازی در پنجم آذر با معرفی برگزیدگان مرحله نهایی برگزار خواهد شد و طی آن چهره سال فضای مجازی کشور بر اساس نظر سنجی مردمی معرفی می‌شود.

مسئول فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین سپس درباره نحوه انتخاب چهره سال فضای مجازی کشور نیز گفت: نحوه این انتخاب بدین صورت است که جریان سازترین و موثرترین افراد حاضر در جریان انقلاب اسلامی در فضای مجازی در رای گیری مردمی به عنوان چهره‌های شاخص مجازی انتخاب می‌شوند؛ سال گذشته نیز به همین شیوه چهره‌های شاخص مجازی از طریق پایش‌های فنی استخراج و معرفی شدند.

وی افزود: امسال ۵۰ اکانت چهره شاخص فضای مجازی فعال در جریان انقلاب اسلامی مورد شناسایی قرار گرفته که از این تعداد ۵ نفر پس از بررسی‌های مختلف به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند و در نهایت افراد برگزیده مورد تقدیر قرار می‌گیرند با این توضیح که افراد مورد اشاره بر اساس معیار‌ها و شاخص‌های تعیین شده مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در اینجا هیچ رقابتی بین افراد شاخص وجود ندارد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها