نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

دیپلماسی فعال ایران در موضوع افغانستان و عربستان/ حل معضلات افغانستان می‌تواند به پایداری امنیت منطقه کمک کند

سروری با اشاره به دیپلماسی فعال ایران در افغانستان و عربستان گفت: ایران تلاش دارد تعاملی سازنده با همسایگان خودش ایجاد کند. دولت با دیپلماسی فغال در تلاش برای حل مسائل مربوط به افغانستان و عربستان است تا کشورهای منطقه هر کدام در پازل امنیتی کشور و منطقه ایفای نقش کنند.
کد خبر: ۴۸۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۲ - 03November 2021

دیپلماسی فعال ایران در موضوع افغانستان و عربستان/ حل معضلات افغانستان می‌تواند به پایداری امنیت در منطقه کمک کندپرویز سروری نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به نشست همسایگان افغانستان در تهران اظهار داشت: آن چیزی که امروز جمهوری اسلامی بر آن اصرار دارد این است که حکومتی در افغانستان قدرت را به دست بگیرد که بتواند بعد از سال‌‌ها رنج و مشقتی که مردم افغانستان به آن مبتلاء هستند از بین ببرد و ثبات و آرامش را به کشور برگرداند و فضای کشور را فضایی مبتنی بر آزادی‌های مشروع قرار دهد.

وی با بیان اینکه باید همه طوایف، گروه‌ها و اقشار افغانستانی در سرنوشت خودشان سهیم باشند، گفت: جمهوری اسلامی تلاش دارد طرف‌های موثر در موضوع افغانستان را متقاعد کند که تلاش کنند به یک تفاهم مشترکی برای حل مشکلات افغانستان برسند و بر اساس آن عمل کنند تا مردم افغانستان بعد از سال‌های متمادی ناامنی و فقر بتوانند طعم شیرین امنیت، ثبات و یک اقتصاد موثر و پویا را بچشند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: امنیت و آرامش همسایگان ما امنیت و آرامش ما است؛ جمهوری اسلامی ایران در دولت جدید تلاش دارد یک تعامل سازنده با همسایگان خودش ایجاد کند، امروز هم در افغانستان و هم در عربستان دولت با یک دیپلماسی فغال و نه منفعل در حال حل مشکلات است تا کشورهای منطقه هر کدام در پازل امنیتی کشور و منطقه نقشی ایفا کنند.

سروری اضافه کرد: نقش مشترک همسایگان ایران می‌تواند باعث ایجاد ثبات، امنیت و تعامل سازنده خواهد شد و طبیعی است که یکی از نقاط تنش آفرین در منطقه افغانستان است و طبیعتا حل معضل افغانستان می‌تواند این هدف بسیار مهم جمهوری اسلامی که امنیت پایدار در منطقه است را برقرار کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار