سرپرست وزارت آموزش و پرورش درجمع خبرنگاران:

تقویت روحیه استکبارستیزی در دانش آموزان وظیفه آموزش و پرورش است

کاظمی وظیفه وزارتخانه آموزش و پرورش را تقویت روحیه استکبارستیزی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: باید برای زنده نگه داشتن روحیه آگاهی‌یابی، افزایش دانش، معرفت و بصیرت نسبت به گذشته انقلاب اسلامی تلاش کرد.
کد خبر: ۴۸۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ - 03November 2021

تقویت روحیه استکبارستیزی در دانش آموزان وظیفه آموزش و پرورش استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش امروز در حاشیه مراسم نواختن زنگ استکبارستیزی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از وظایف وزارت آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت این است که روحیه استکبارستیزی را در دانش آموزان زنده نگه دارد، در واقع این جریان به پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی کمک کرده است.

وی به برگزاری مراسم امروز و نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در سراسر کشور اشاره کرد و یادآور شد: به دلیل اینکه امسال ۱۳ آبان مصادف با روز پنج‌شنبه و تعطیلی مدارس است، امروز زنگ استکباز ستیزی به صورت نمادین در سراسر کشور نواخته و در شبکه‌های مجازی و شاد پخش شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فردا تمام دانش‌آموزان در تجمع ۱۳ آبان در سراسر کشور حضور می‌یابند، خاطرنشان کرد: بیانیه دانش‌آموزان نیز قرائت می‌شود.

کاظمی ادامه داد: حضور پررنگ تشکل‌های دانش‌آموزی در مراسم یوم الله ۱۳ آبان کمک به گرامیداشت مناسبت این روز بزرگ می‌کند، دانش آموزان در این روز پیمان می‌بندند تا این راه را ادامه دهند.

وی با بیان این که امام خمینی (ره) پرچمدار انقلاب اسلامی بودند، تصریح کرد: با پیروی از رهبر معظم انقلاب می‌توان این جریان را با افتخارتر از گذشته حفظ کرد. جامعه دانش‌آموزی ثابت کرد همیشه در این راه همراه بوده است، بنابراین وزارت آموزش و پرورش باید برای زنده نگه داشتن روحیه آگاهی، دانش، معرفت و بصیرت نسبت به گذشته انقلاب تلاش کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: ولایتمداری و ولایت پذیری، انقلاب اسلامی را موفق کرده است، هرچه بتوانیم این پیوند را قوی‌تر کنیم در این راه موفق‌تر هستیم.

کاظمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ورود اسناد لانه جاسوسی به محتوای کتب درسی گفت: باید پرونده جنایات آمریکا در ایران و دیگر کشور‌ها را به جامعه دانش‌آموزی معرفی کرد، یکی از این ظرفیت‌ها، کتاب‌های درسی است، اما کتب درسی نیاز به بازبینی جدی دارد، در دوره جدید بازبینی صورت می‌گیرد تا آگاهی و دانش به دانش‌آموزان منتقل شود.

وی ادامه داد: انتظارات از محتوای کتاب‌های درسی و حجم کتاب‌ها محدود است، بنابراین همه موارد آموزشی نباید به کتب درسی محدود شود. ما از ظرفیت‌ها در قالب فعالیت‌های فوق برنامه، جشنواره‌ها و تشکل‌های دانش‌آموزی استفاده می‌کنیم البته بخش‌هایی از این موارد در کتاب‌ها قید شده است، اما کافی نیست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره زمان بازگشایی مدارس توضیح داد: زمان بازگشایی مدارس تغییر نکرده و نمی‌کند، سیاست آموزش و پرورش این است که از اول مهر مدارس روستایی و عشایری حضوری و مدارس شهری با جمعیت بالا مجازی برگزار شود.

کاظمی گفت: بازگشایی مدارس هم از اول آبان آغاز شده و مدیران مدارس در طول آبان زمان بازگشایی را با توجه به الگو اعلام می‌کنند. مقطع متوسطه دوم از ۱۵ آبان، متوسطه اول و دوره ابتدایی از اول آذر بازگشایی می‌شوند البته درباره مدارس ابتدایی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا شنبه آینده بررسی‌هایی به صورت مجدد صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها