استقلال شورای نگهبان باید توسط اعضا حفظ شود

راجی با اشاره به جایگاه شورای نگهبان در نظام حقوقی و سیاسی کشور، گفت: استقلال این نهاد باید توسط اعضای آن حفظ شود و من نیز متعهد به حفظ این استقلال هستم.
کد خبر: ۴۸۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲ - 03November 2021

استقلال شورای نگهبان باید توسط اعضا حفظ شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سید محمدهادی راجی گزینه پیشنهاد‌ی رئیس قوه قضائیه برای عضویت به عنوان حقوقدان شورای نگهبان، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در معرفی و دفاع از برنامه‌های خود، اظهار داشت: اینجانب تحصیلاتم را در حوزه حقوق عمومی به پایان رسانده‌ام و دکترایم را در سال ۹۲ از دانشگاه شهید بهشتی دریافت کرده‌ام و از سال ۹۷ در دفتر حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس همکاری داشته‌ام و به همین مناسبت در خصوص طرح‌ها و لوایح مختلف امکان اظهارنظر داشته‌ام.

وی همچنین با اشاره به عضویت خود در هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین از سال ۱۳۸۷ و نیز همکاری با پژوهشکده شورای نگهبان و مجمع مشورتی این شورا از سال ۱۳۹۱ به بعد، افزود: از سال ۱۳۹۵ نیز عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) شده‌ام.

این حقوقدان پیشنهاد‌ی قوه قضائیه ادامه داد: خودم را پرورش‌یافته مجلس می‌دانم و با تجربه‌ای که در این ۱۴ سال از شورای نگهبان و مجلس و ارتباط آن‌ها داشته‌ام، امیدوارم بتوانم در صورت توفیق حضور در شورا، از این سابقه علمی و اجرایی و همراه روحیه جوانی برای ارتقاء عملکرد شورا و بهبود رابطه مجلس و شورای نگهبان استفاده کنم.

راجی شورای نگهبان را دارای شأن و منزلت والا در نظام حقوقی و سیاسی کشور خواند و تاکید کرد: استقلال این نهاد باید توسط اعضای شورا حفظ شود و من نیز متعهد به حفظ این استقلال به ویژه در نظر هستم.

وی در خصوص تعامل شورای نگهبان و مجلس اظهار داشت: می‌توان قدم‌های بیشتری در این حوزه برداشت و در صورت اینکه توفیق حضور در شورای نگهبان را پیدا کنم، ارتباطم را قطع نخواهم کرد و همواره جهت ارائه نظارت شورا و شنیدن نظرات مجلس در دسترس خواهم بود.

راجی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مسأله انتخابات و بیان اینکه انتخابات به فرموده رهبر انقلاب یک حق الناس است گفت: همواره باید به گونه‌ای عمل کرد که حقی از کسی ضایع نشود، لذا با صرف وقت بیشتر و بهتر و صحبت با نمایندگان و نامزد‌ها می‌توان تلاش کرد تا حقی از کشی تضییع نشود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار