امام جمعه تربت‌حیدریه:

یوم الله ۱۳ آبان نماد انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام «عصمتی» گفت: روز ۱۳ آبان تداعی‌گر سه مناسبت بزرگ تاریخی است که همه آنها نماد هویت انقلاب اسلامی ایران هستند.
کد خبر: ۴۸۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴ - 04November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تربت‌ حیدریه، حجت‌الاسلام «محمدرضا عصمتی» امروز در اجتماع ضد استکباری مردم تربت حیدریه در یوم الله ۱۳ آبان اظهار داشت: نخستین مناسبت تاریخی ۱۳ آبان، تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ است. مناسبت دوم تظاهرات روز ۱۳ آبان و کشتار دانش‌آموزان معترض مقابل دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۷ و مناسبت سوم اشغال لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است.

وی از این سه مناسبت به‌عنوان مبانی هویتی انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: اما ۲ مناسبت دیگر یعنی شهادت حسین فهمیده و روز بسیج دانش‌آموزی و نیز تأسیس انجمن اسلامی دانش‌آموزان و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی به منزله بازوان حفظ انقلاب، در مقابل خطرهای احتمالی با محوریت آموزش و پرورش می‌باشند.

رییس حوزه علمیه هراتی تربت حیدریه بیان داشت: کار ۲ نهاد انقلابی یاد شده، حفظ و حراست از مبانی دینی انقلاب که همانا پیروی از مقررات دین اسلام است، می‌باشد تا مبادا این نعمت الهی به نقمت تبدیل شود.

عصمتی تصریح کرد: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر مشخص می‌شود که همگان بدانند بر اساس مبانی هویتی انقلاب ما، اسلام دینی جامع است که برای تمامی عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دارای برنامه است و مردم را به حال خود رها نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مبانی هویتی انقلاب ما دارای یک بخش دیگر نیز هست و آن اینکه ابتدا به ساکن مبتنی بر نه گفتن به غیر خدا یعنی مبارزه با طاغوت و دوم آری گفتن به خدا یعنی جایگزینی حکومت الهی است ولذا می‌بینیم در طول تاریخ تمام پیامبران الهی همین مسیر اجتناب از طاغوت را طی کردند تا به حکومت خداوند برسند.

۱۳ آبان نماد شکست قدرت پوشالی آمریکا

معاون مدیرکل و رییس آموزش و پرورش تربت‌حیدریه نیز در این مراسم گفت: در تقویم سیاسی نظام اسلامی ایران، ۱۳ آبان روزی است که باید از شهدا و به خصوص شهدای دانش‌آموز به نیکی یاد کرد و سیره و سبک زندگی آنها را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

حجت صالحی افزود: ۱۳ آبان همچنین نماد روز اقتدار نظام اسلامی در مقابل قدرت پوشالی آمریکا است.

وی لازمه پویایی دانش‌آموزان را در پیروی از راه پیشینیان و ادامه حرکت در گام دوم انقلاب دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار