در مراسم اربعین علامه حسن زاده‌آملی عنوان شد؛

علامه حسن زاده آملی مدافع امامین انقلاب اسلامی بود

علامه حسن‌زاده آملی در حمایت و پشتیبانی از انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه پیشتاز بودند و دلدادگی علامه به ولایت و امام و رهبری و انقلاب حد نداشت.
کد خبر: ۴۸۷۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰ - 04November 2021

علامه حسن زاده آملی مدافع امامین انقلاب اسلامی بودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، مراسم اربعین علامه حسن زاده آملی با حضور مردم ولایتمدار استان مازندران و عاشقان علامه ذالفنون از سراسر کشور و با حضور شاگردان علامه ذالفنون، سید یدالله یزدان‌پناه نیاکی، اسماعیل منصوری لاریجانی، حسن رمضانی، هادی عباسی خراسانی به صورت گفت‌وگو محور در مصلی آمل برگزار شد.

اسماعیل منصوری لاریجانی یکی از شاگردان علامه با اشاره به اینکه یکسالی است که جلسات شواهد قرانی در شبکه قرآن برگزار می‌شود، گفت: انسان‌های بزرگ در اندیشه خود طلوع می‌کنند، هیچ وقت غروب ندارند و طلوع در طلوع است، کتاب گنجینه گوهر روان که استاد دوست داشت عصاره علوم و دستور عمل‌های سلوکی بود.

وی با بیان اینکه در هر شهری یک مدرسه علامه بزنید، تصریح کرد: با سیاسی محوری‌ها به جایی نمی‌رسیم، استان مازندران پایگاه علویان بوده است و در هر شهری آثار بزرگانی، چون جوادی آملی وجود دارد.

هادی عباسی خراسانی یکی دیگر از شاگردان علامه با بیان اینکه درباره علامه صحبت کردن سخت است، خاطرنشان کرد: آیه شناسنامه معرفتی حضرت استاد در قرآن سوره نمل آیه ۳۰ بوده است، مراحل سیر سلوک ۳۰ منزل دارد، سی مرغ، سی جمعیت بیگانه‌ای که یکی می‌شوند.

وی با بیان اینکه علامه سیلمانی زاده، سلیمانی مشرب و رضوی مسلک است، عنوان کرد: خورشید مازندران و جهان که جمعیتی را به یک حق برساند، آیه ۳۰ سوره نمل از حضرت استاد نقل می‌کند.

عباسی خراسانی با تاکید اینکه نسبت علامه به حضرت سیلمان داده شده است، خاطرنشان کرد: علامه سیلمان مشرب و مسلک بود، ما فقط در یک جا آیه کریمه بسم الله الرحمن الرحیم بعد از شخص امده و آن هم تنها در سوره نمل و بعد از حضرت سلیمان است، سلیمان زاده مشرب اش با رحمت رحمانیه و رحمت رحیمه بوده است، استاد مظهر رحمت رحیمی و رحمت رحمانی بوده و مسلک او مسلک سیلمانی است و او را به حضرت سیلمان نسب داده اند.

شاگرد علامه حسن زاده آملی، سیر سلوک علامه را رضوی خواند و خاطرنشان کرد: به لحاظ ادب و مسلک از حضرت امام رضا (ع)، است و سلوک رضوی سیر کرده، حضرت امام رضا (ع) را دیدند که بر روی زمین نشسته بود و آب دهانش را بر دهان ایشان ریخت.

آیت‌الله حسن رمضانی یکی دیگر از شاگردان علامه حسن زاده آملی گفت: عالم ربانی یعنی کسی که علمش او را به خدا رسانده است و محبوب مقبول اوست، عالم تفسیر، عرفان رضوی، علم به عرفان عملی عالم هستند و عالم ربانی چیز دیگر است، علم ربانی عالمی است که در رب خاص خود رسیده است، عالم خدا محور، خدا آشنا، عالمی که همه چیز در رب خلاصه می‌شود.

وی ادامه داد: فرض کنید آخرین صفحه و سطر کتاب زندگیتان تمام شده است؛ ثم ماذا؟! بعد چه، چه به دست اوردیم؛ آیا با هر ورقی که زدیم حجابی برطرف شد، یا حجابی را افزودیم.

شاگرد علامه حسن زاده آملی تصریح کرد: این آغاز راه است باید با زدن ورق حجاب برطرف کنیم و با هر ورقی حجاب کم کند تا به خدا برسید.

وی به دومین نکته از سالک توحیدی اشاره کرد و افزود: سالک کسی است که در مسیر سیر و سلوک الله می‌ماند و در این سر وسلوک به توحید دست می‌یابد، توحید مراحلی دارد و این است که اعتقاد معمولی و پیش پا افتاده توحید و عامیانه اش مسلکم آن همه اعتقاد دارند، اما توحید ناب فقط در اهل معرفت است و جان توحید است، توحید وحدت وجود یک حقیقت یکپارچه توحید نابی است که فقط در اهل معرفت وجود دارد.

نقش بی‌بدیل حضرت علامه در پیروزی انقلاب اسلامی و همراهی با نهضت حضرت امام خمینی و تبعیت و حمایت از خط مقام عظمای ولایت و تعظیم شعائر و بزرگداشت ایام الله، ستودنی و ستایش برانگیز است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار