ماجرای تسخیر لانه جاسوسی از زبان شهید عباس ورامینی

شهید عباس ورامینی در خاطرات خود به ماجرای ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرده است.
کد خبر: ۴۸۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ - 06November 2021

ماجرای تسخیر لانه جاسوسی از زبان شهید عباس ورامینیبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، انتشارات مرز و بوم در صفحه اینستاگرامی خود روایتی از دانشجوی پیرو خط امام شهید عباس ورامینی را به بهانه ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا منتشر کرده است که در ادامه می‌خوانید.

روز تسخیر سفارت، عباس در سیستان و بلوچستان بود؛ اما وقتی از ماجرا خبردار شد، خودش را سریع رساند تهران تا به جمع دانشجو‌های پیرو خط امام بپیوندند. مسوولیت پست‌ها و سنگر‌های نگهبانی در معاونت عملیات به عهده او گذاشته شد. نگهبانی از سفارت تازه تصرف شده‌ای که هر لحظه ممکن بود اتفاقی برایش بیفتد کار بسیار مهمی بود. اگر گروگان‌ها فرار می‌کردند یا به دست مردم کشته می‌شدند، مسئولیتش با کسانی بود که سفارتخانه را گرفته بودند.

عباس باید تقسیم کار می‌کرد هر کسی در کجا و چند ساعت نگهبانی بدهد. شاید یکی دو شب نگهبانی برای دانشجویی که تا به حال چنین تجربه‌ای نداشته حالب باشد؛ اما وقتی قرار می‌شود همین کار در روز‌ها و ماه‌های بسیاری ادامه پیدا کند، عده‌ای دلشان بخواهد به جای نگهبانی در نیمه شب و هوای سرد، در بخش‌های دیگر لانه فعالیت کنند. باید اتفاق مهمی می‌افتاد؛ اینکه همه دانشجو‌های نگهبان، اهمیت کارشان را درک می‌کردند و عباس هم طوری عمل می‌کرد که آن‌ها به کار و مسوولیتشان دل‌گرم باشند. جدیت و خوش‌اخلاقی عباس، ضامن عملی این دو اتفاق در بین نیرو‌های معاونت عملیات لانه جاسوسی بود.

همه نیرو‌های لانه، دختر و پسر‌های دانشجو بودند که تقریبا هیچ یک از آن‌ها آموزش نظامی ندیده بودند. با این شرایط، اگر به لانه حمله می‌شد، آن‌ها نمی‌توانستند مقاومت کنند. مسوولین تسخیرکننده لانه جاسوسی به این نتیجه رسیدند که برای دفاع در مقابل خطرات احتمالی، دانشجو‌ها باید آموزش‌های نظامی ببینند. آقای زحمتکش مأموریت آموزش نظامی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام را به عهده عباس گذاشت.

همچنین برای انجام مسائل پیش‌بینی نشده در داخل یا خارج از لانه یک گروه ویژه تشکیل شد با مسئولیت آقای شکوهی. البته عباس مسئول ارشد این گروه بود. آن‌ها حدود سی نفر از افراد زبده و ورزیده را از بین دانشجو‌ها انتخاب کردند و با آموزش‌های خاص، گروه ضربت را تشکیل دادند. خودشان به شوخی می‌گفتند گروه شربت. قرار بود این گروه فقط در مواقع بحرانی به میدان بیاید و در صورت حمله به لانه، به پست‌های نگهبانی کمک کند.

تصویر: شخص ایستاده و پشت به تصویر، شهید عباس ورامینی در حال آموزش به دانشجویان پیرو خط امام

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار