واکنش انگلیس به عملیات ضد جاسوسی اخیر سپاه پاسداران

مقام‌های ارشد لندن به عملیات اخیر ضد جاسوسی سپاه انقلاب اسلامی در کرمان و دستگیری آشوبگران مرتبط با انگلیس، واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۵۶۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷ - 29December 2022

واکنش انگلیس به عملیات ضد جاسوسی اخیر سپاه پاسدارانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دولت انگلیس در ادامه دخالت در امور داخلی ایران روز گذشته (چهارشنبه) از ایران خواست بازداشت افراد دوتابعیتی را متوقف کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس به خبرنگاران اظهار داشت: «ما به فوریت به دنبال اطلاعات بیشتر از مقامات ایرانی در مورد گزارش‌ها در زمینه دستگیری افراد دو تابعیتی ایران-انگلیسی هستیم».

روابط عمومی سپاه ثارالله استان کرمان روز یکشنبه هفته جاری در اطلاعیه‌ای از ضربه به شبکه سازمان یافته مرتبط با انگلیس و فعال در جریان آشوب‌های اخیر در این استان و دستگیری هفت لیدر و عنصر اصلی آن خبر داد.

به گزارش رویترز، سخنگوی نخست وزیر انگلیس افزود: «همواره گفته‌ایم که هرگز نمی‌پذیریم از اتباع ما به عنوان یک اهرم دیپلماتیک استفاده شود و از دولت ایران می‌خواهیم که از بازداشت غیرعادلانه اتباع انگلیسی و سایر اتباع خارجی دست بردارد».

«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به تازگی در نشست با خبرنگاران گفت: «آنچه مسلم است اینکه در جریان اغتشاشات اخیر تعدادی از شهروندان کشور‌های اروپایی با نسبت‌های مختلفی از نقش آفرینی در جریان اغتشاشات بازداشت شده‌اند و پرونده برخی از آن‌ها تکمیل شده و برخی نیز در مرحله تحقیقات هستند».

وی با بیان اینکه تعداد اتباع این کشور‌ها و تعلق آن‌ها به کدام یک از کشور‌ها مشخص است، افزود: «اطلاع کنسولی و سیاسی به کشور‌های متبوع آن‌ها داده شده است؛ ملاقات‌ها و مذاکراتی هم در این رابطه صورت گرفته است و بنابراین نقش شهروندان تعدادی مشخص از کشور‌ها به ویژه کشور‌های حوزه اروپا و اروپای غربی در نقش آفرینی در اغتشاشات اخیر کاملاً مسجل و روشن است و اطلاعات دقیق در این زمینه وجود دارد».

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار