رئیس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران:

موجودی واکسن کشور برای ۲ دوز واکسیناسیون کافی است

صفوی با اشاره به واردات ۱۴۶ میلیون دوز واکسن کرونا، گفت: موجودی کنونی کشور برای واکسیناسیون ۲ دوز افراد واجد شرایط کافی است.
کد خبر: ۴۸۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶ - 06November 2021

موجودی واکسن کشور برای ۲ دوز واکسیناسیون کافی استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سید حسین صفوی رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با بیان اینکه برای تأمین واکسن‌های مورد نیاز کشور به طور همزمان از طریق تولیدات داخل و واردات اقدام شده که تاکنون ۱۴۶ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور شده است، اظهار داشت: همچنین حدود ۱۲ میلیون دوز هم از طریق شرکت‌های داخلی تأمین شده است.

وی ادامه داد: بر اساس قرارداد‌های حاضر با شرکت‌های تولیدکننده و تأمین واکسن از طریق وارداتی که انجام شده است عملاً موجودی ما برای واکسیناسیون ۲ دوز افراد واجد شرایط کافی است.

صفوی تصریح کرد: برای اینکه در خصوص واردات و تأمین نیاز کشور تصمیم گیری شود، جلساتی در سطح وزارت بهداشت تشکیل می‌شود؛ سیاست‌های وزارت بهداشت طی این ماه و ماه آینده برای تزریق دز‌های یادآور و همچنین تکرار واکسن در صورتی که نیاز باشد، مشخص خواهد شد و پس از آن در صورتی که میزان تولیدات داخل کشور کافی نباشد از طریق واردات هم تأمین واکسن انجام و تصمیم نهایی اخذ می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها