نخستین نشست بانوان جریان‌ساز ایران برگزار شد

نخستین نشست بانوان جریان‌ساز ایران، با حضور جمعی از فعالان حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، رسانه‌ای، فضای مجازی و کارآفرینان موفق در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ - 06November 2021

نخستین نشست بانوان جریان‌ساز ایران برگزار شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، نخستین نشست بانوان جریان‌ساز ایران، با حضور جمعی از فعالان حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، رسانه‌ای، فضای مجازی و کارآفرینان موفق در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

در این نشست «صبا شکوری» مسؤول گروه رُمَیصا و جهاد النسا با اشاره به اقدامات این گروه جهادی گفت: گروه رُمَیصا و جهاد النسا در 30 استان در زمینه توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی به افراد نیازمند، خرید کتاب و اسباب‌بازی و هدیه آنها به کودکان بهزیستی، تکمیل چند جهزیه برای زوج‌های جوان، خرید تبلت، موبایل و لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند، عکاسی رایگان از زوج‌های کم‌برخوردار برای مراسم عقد و عروسی، دیدار با ۱۲۰ مادر شهید در ۲۵ استان کشور و معرفی بانوان شهیده به مردم فعالیت دارد.

«امینیان» سخنگوی هینا (بانوان جریان ساز ایران) با قرائت منشور اخلاقی هینا به تبیین اهداف و قوانین آن پرداخت.

«فهیمه فرهمندپور» استاد دانشگاه و از فعالان عرصه زنان و خانواده با بیان اینکه تجربه تلاش برای یک زن مطالبه‌گر در کشورهای غربی هم با شکست مواجه شده و نتیجه نداده است، گفت: اولویت و هدف اصلی ما باید تبدیل زن کنشگر مطالبه‌کننده به «زن کنشگر اثرگذار» باشد.

فرهمندپور با بیان اینکه «مساله زنان، مساله جامعه است» تاکید کرد: باید برای حل مسائل مربوط به زنان همه جامعه در این زمینه مشارکت کنند.

«سارا هوشمندی» از اعضای هینا در ادامه برنامه ضمن خوشامدگویی به میهمانان گفت: ۱۴ آبان‌ روز فرهنگ عمومی است. بسیاری از مشکلات حوزه زنان ناشی از با‌ورهای غلط فرهنگی، خلأ‌های تربیتی و اشتباهات عرفی است که تشکل‌های مردمی با نگاه زنانه به نیازها و مسائل واقعی حوزه زنان، می‌توانند نقش مهمی ـ چه در حوزه قانون‌گذاری و چه در مطالبات اثرگذار فرهنگی و اجتماعی ـ داشته باشند تا بتوانند بخشی از فشارهای ناشی از جریان‌سازی های فردی زنان را از طریق روش‌های تشکیلاتی سامان دهند.

«شیلا عالمی» از فعالان اقتصادی و فضای مجازی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه «حوزه زنان همیشه مظلوم واقع شده» گفت: زنان و دختران جامعه ما برای رشد و توانمند شدن، نیازی به جمعه‌های سیاه ندارند بلکه این امر تنها با خودباوری و ارتقای اعتماد به نفس بانوان صورت می‌گیرد.

وی همچنین بیان کرد: ما برای نسل آینده و دختران‌مان باید متناسب با عصر هوشمند و ارتباطات جدید حرف‌هایی داشته باشیم؛ چرا که ادبیات قدیمی برای نسل آینده پاسخ‌گو نیست.

 یوسفی نیز درباره حوزه فعالیت مجموعه خود ( می کال) حول محور جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: در این مجموعه قصد داریم آسیب‌هایی که در جامعه به شیعیان از جهات مختلف (خانوادگی، اجتماعی و...) وارد می‌شود را به صورت کتاب و مقاله ارائه کنیم. همچنین در گام بعدی اقدام به تهیه مستنداتی در حیطه افرادی که از طریق فرقه‌های مختلف ضربه خورده و مسیر زندگی‌شان تغییر کرده خواهیم داشت.

در بخش بعدی نشست، «مهرناز خسروی» دبیر هینا با ارائه گزارشی مفصل از اهداف و برنامه‌های این تشکل به بیان دقیق و نحوه شکل‌گیری مجموعه و اهداف آن پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: هینا مختص یک فرد و یک گروه و جریان نیست بلکه برای واحد شدن فریاد و صدای همه بانوان ایرانی است که در اقصی نقاط کشور در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و صدای‌شان به جایی نمی‌رسد چراکه هرکدام هر چند به نوبه خود تلاش می‌کنند، ولی چون جمع واحد نشده‌اند نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود و هینا مانند آن نخ تسبیحی است که می‌خواهد این دانه‌های تسبیح را به هم پیوند دهد. بطور کلی هدف هینا تسهیلگری و هم‌افزایی جریانات و مطالبات زنان است.

دبیر شبکه بانوان جریان ساز ایران در پایان بیان کرد: هینا علی‌رغم پیشنهادهایی که از سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های مختلف داشت اما بنا به اقتضای نوع عملیات و اهداف و سیاست‌هایش کاملا مستقل و جدا از هر نهادی آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار