انهدام اهداف دریایی توسط پهپاد «سیمرغ»

در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، پهپاد برد بلند سیمرغ با استفاده از بمب‌های نقطه‌زن اهداف ثابت و متحرک دریایی را منهدم کرد.
کد خبر: ۴۸۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸ - 07November 2021

انهدام اهداف دریایی توسط پهپاد سیمرغبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «سید محمود موسوی» سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش در گفت‌وگویی تلویزیونی، اظهار داشت: جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش با استفاده از موشک ضد کشتی هوا به سطح، اهداف ثابت و متحرک دریایی را منهدم کردند.

وی افزود: در عملیاتی دیگر، این جنگنده‌ها اهداف یدک‌شونده، اهداف ریز و دارای سرعت بالا و قایق‌های تندرو با استفاده از توپخانه‌ای که در اختیار داشتند، مورد هدف قرار دادند.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش گفت: در ادامه این رزمایش، پرنده بدون سرنشین و برد بلند «سیمرغ» که محصول دفاعی کاملاً ایرانی است، با استفاده از بمب‌های نقطه‌زن، اهداف ثابت و متحرک را در عمق دریا منهدم کرد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی نیرو‌های پدافند هوایی ارتش در این رزمایش، تصریح کرد: پس از به پرواز درآمدن یک فروند پهپاد دارای موتور جت، به عنوان پرنده دشمن، رصد، شناسایی و کشف آن توسط سامانه‌های راداری پدافند هوایی و انهدام آن با بهره‌گیری از موشک «۱۵ خرداد»، توسط نیروی پدافند هوایی ارتش در این رزمایش انجام شد و نشان‌دهنده دقت و کارایی این محصولات دفاعی است.

دریادار موسوی بر فراهم‌سازی ظرفیت استفاده از پرنده بدون سرنشین برای رهگیری و مقابله با پرنده‌های بدون سرنشین دشمن در این رزمایش تأکید و عنوان کرد: الزامی به استفاده از جنگنده برای مقابله با پرندگان بدون سرنشین دشمن نداریم و با استفاده از پرنده‌های بدون سرنشین، نسبت به شناسایی، رهگیری و انهدام پهپادهای دشمن اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار