دادستان قزوین:

مدیریت شهرداری قزوین، نیازمند کار جهادی است

«قاسمی» گفت: مجموعه مدیریت شهری از حیث ارائه مستمر خدمات در حوزه‌های مختلف و گستردگی فعالیت‌ها، نیازمند کار جهادی است.
کد خبر: ۴۸۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹ - 08November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، «محمد قاسمی» دادستان قزوین در دیدار با سردار «مهدی صباغی» شهردار جدید قزوین که صبح امروز در ساختمان شهرداری قزوین صورت گرفت، اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری از حیث ارائه مستمر خدمات در حوزه‌های مختلف وظایف سنگینی را بر عهده دارد و با توجه به گستردگی خدمات و اقدامات، نیازمند کار جهادی است تا خدمات شهری به نحو مطلوب در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری در اجرای بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها نیازمند حمایت‌های قانونی و پیوست حقوقی ـ قضایی است و به همین خاطر ارتباط شهرداری با دستگاه قضایی به صورت شبانه روزی خواهد بود.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان کرد: مجموعه مدیریت شهری از باب رعایت حقوق شهروندی، پیشگیری از وقوع جرم، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارائه خدمات شهری، احیاء حقوق شهروندی و... تکالیفی بر عهده دارد و به همین خاطر باید ارتباط دو سویه‌ای با دستگاه قضایی داشته باشد.

قاسمی تصریح کرد: در حال حاضر قوانین موجود منجر به این شده که مدیریت شهری متمرکز نباشد. دستگاه ها و نهادهای مختلفی در این حوزه وظایفی را بر عهده دارند و همین تعارضات و تداخلات ناشی از قوانین باعث شده برخی از پروژه ها به بن‌بست برسد. لذا با استفاده از تمامی ظرفیت ها باید  خلاهای قانونی مرتفع شود.

وی به تحقق عدالت اجتماعی در حوزه مدیریت شهری اشاره و تاکید کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته خدمات و امکانات شهری به برخی از مناطق شهری سرازیر می‌شد و برخی مناطق دیگر از این خدمات محروم می‌ماندند. لذا از مجموعه مدیریت شهری در دوره جدید انتظار می‌رود توزیع امکانات شهری بر اساس عدالت اجتماعی باشد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان گفت: بسیاری از کارها باید به صورت میدانی و عملیاتی دنبال شود و حتی‌الامکان فارغ از بروکراسی اداری، پیگیری شود. این آمادگی در دستگاه قضایی استان وجود دارد، تا با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، پشتیبان اقدامات قانونی مجموعه مدیریت شهری باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار