کاوه به دفاع پرس خبر داد

حضور خانواده شهدا در "خیابان ایران"

تهیه کننده برنامه "خیابان ایران" گفت: عوامل برنامه "خیابان ایران "با سر زدن به پدر و مادر شهداء، خاطرات آنها را ثبت می‌کنند.
کد خبر: ۴۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ - 24June 2015

حضور خانواده شهدا در

 کیاناز کاوه (تهیه کننده) برنامه "خیابان ایران" در گفتو گو با خبرنگار فرهنگ وهنر دفاع پرس، با اعلام این خبر گفت: برنامه "خیابان ایران "کاری از گروه تاریخ و دفاع مقدس یک برنامه با محوریت دفاع مقدس ،  که ماموریت آن بازدید از خانواده های شهداء جنگ تحمیلی است.

کاوه با اشاره به آیتم های این برنامه گفت: "خیابان ایران "از 3  آیتم "موج ملی"، "کوچه ملی" و "حساب ملی"تشکیل شده است. مهدیه پهلوانی گزارش های مردمی را تهیه می کند و مهدیه رحیمی با پدر و مادر شهداء به گفتگو می نشیند و خاطرات آنها را ثبت می کند.

تهیه کننده برنامه "خیابان ایران" تصریح کرد: در بخش " حساب ملی" اهمیت جایگاه بازماندگان و قربانیان جنگ در کشور های مختلف جهان  بررسی می شود. این بخش با اشاره به اینکه افرادی که برای دفاع از میهن می کوشند حساب ملی هر سرزمین محسوب می شوند و با هدف مرور برنامه های دیگر کشور ها برای مدافعان از وطنشان، بر ضرورت پرداختن بیشتر به پاسداشت و گرامیداشت ایثارگران دفاع مقدس در ایران به عنوان سرمایه های ملی تاکید می کند.

وی  با اشاره به اینکه نام برنامه "خیابان ایران" است ، تصریح کرد: خیابان ایران برنامه ای موضوع محور است و با بهره گیری از نمادهای مختلف خیابان همچون مقصد، مسیر، چراغ راهنما، بن بست، ایستگاه، نشانی و ... به عنوان موضوع به مسائل دفاع مقدس می پردازد.

تهیه کننده برنامه "خیابان ایران " با اعلام به اینکه  سال گذشته تقریبا 12 هزار نفر از پدر و مادر شهدائ را بدون اینکه خاطره هایی از آنها در خصوص فرزندان شهیدشان ثبت شود ، از دست دادیم تصریح کرد: خیابان ایران ماموریت دارد تا سراغ همه شهداء این مرزو خاک رود و با پدر و مادر آنان گفتگو کند .برای همین ما از پدر و مادران شهدایی که الان 80 ساله هستند گفتگوها را آغاز کرده ایم.

کاوه گفت: "خیابان ایران" که پخش آن  ازروز جمعه  سوم خرداد ساعت 11:35 از آنتن رادیو ایران آغاز شده در 6برنامه خود یاد خانواده شهیدان  محمد هادی باقر خانی ، مادران 3 شهید خالقی پور، مادر شهید پور  ابتهاج ، پدر و مادر ابوالفتح ورزدار، و شهدای اقلیت مذهبی  ویگن گارا پیدی وژوزف  شاهی را گرامی داشته است که در برنامه جمعه این هفته قصد دارد با خانواده شهید غریبی دیدار داشته باشد.

تهیه کننده برنامه "خیابان ایران "ادامه داد : در برنامه های گذشته در خصوص کشور کره صحبت کردیم که برای بازماندگان جنگ چه می کند.این هفته قصد داریم از تسهیلات کشور استرالیا برای قربانیان جنگ صحبت کنیم.

خیابان ایران هر هفته با همکاری مهدیه رحیمی، مهدیه پهلوانی،  جواد حسینی نصر و با  نویسندگی  نفیسه لشگری آزاد و گویندگی امیر محمد صمصامی و تهیه  کنندگی کیاناز کاوه روی آنتن می رود.

خیابان ایران جمعه ی این هفته 5 تیر ماه با موضوع چراغ راهنما تقدیم مخاطبان رادیو ایران خواهد شد.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار