وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فضای مجازی را باید به‌عنوان زمین بازی فعالیت‌های آفندی جبهه انقلاب تعریف کرد/ افزایش سواد رسانه‌ای در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد

اسماعیلی گفت: در حوزه عمومی بحث افزایش سواد رسانه‌ای باید به‌صورت جدی در دستور کار دستگاه‌های متولی امر قرار گیرد و حتماً اثرات آن را در جهشی که در کارکرد‌های عادی صورت می‌گیرد، خواهیم دید.
کد خبر: ۴۸۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷ - 08November 2021

فضای مجازی را باید به‌عنوان زمین بازی فعالیت‌های آفندی جبهه انقلاب تعریف کرد/ افزایش سواد رسانه‌ای در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیردبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش پدافند غیرعامل و رسانه پایدار که صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه رسانه‌ای وضعیت خاصی را در کشور داریم، لذا اینکه امروز پدافند غیرعامل وارد تعریف سندی در این حوزه شدند، جای خوشبختی دارد؛ تهدیدات ما در حوزه رسانه‌ای موضوعی نیست که بر کسی پوشیده باشد، زیرا چهار دهه است که درگیری مستقیم جنگ رسانه‌ای و فرهگی با غربی‌ها داریم.

وی افزود: معتقدم چند راهکار اساسی و مهم وجود دارد تا جریان رسانه‌ای از وضعیت پدافندی فعلی به آفندی تغییر وضعیت یابد و این قابلیتی است که در رسانه‌های ما وجود دارد؛ اگر روزی در بحث تکنولوژی و عقب ماندگی‌های صنعتی و تکنیکی صحبت می‌کردیم امروز با تغییر فضای کنشگری رسانه‌های دیجیتال فرصت جبران عقب افتادگی فراهم شده است؛ وضعیت فضای مجازی به گونه‌ای است که بیش از آن که بخواهم از تهدیدات آن صحبت کنم، باید از آن به عنوان زمین بازی جدید برای فعالیت‌های آفندی جبهه انقلاب تعریف کرد و این توانمندی در جبهه انقلاب به شدت وجود دارد لذا تسهیل شرایط در این حضور باید صورت گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادمه داد: در حوزه عمومی بحث افزایش سواد رسانه‌ای باید به صورت جدی در دستور کار دستگاه‌های متولی امر قرار گیرد حتما اثرات آن را در جهشی که کارگرد‌های عادی صورت می‌گیرد، خواهیم دید؛ سواد رسانه‌ای یک جریان پیوسته در داخل و خارج با پاسکاری دنبال این هستند که فضای مدیرتی کشور را دچار خدشه کنند.

اسماعیلی تاکید کرد: اینکه در موضوع هک سامانه سوخت کشور چرا جواب نداد و نتوانستند کشور را دچار به ریختگی کنند به دلیل این بود که جمهوری اسلامی در دولت سیزدهم بواسطه اعتماد عمومی که آفریده.

وی بیان کرد: سیستم عمومی‌جامعه نسبت به این موضوع به صورت منفی و تقابلی وارد نشد و مردم با حاکمیت همکاری کردند که در این رابطه رسانه‌ها هم نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

وزیر ارشاد ادامه داد: ما به همان اندازه که نیاز داریم‌سواد رسانه‌ای را افزایش دهیم حاکمیت هم باید سرمایه اجتماعی خود را بالا ببرد و در جامعه ایجاد اعتماد کند؛ دولت تصمیم‌دارد هر تصمیم مهمی که می‌گیرد برای مردم‌همراه با اغنا سازی باشد، چون غافلگیر کردن مردم امتیازی محسوب نمی‌شود به عنوان مثال در موضوع کرونا اوایل شهریور برای بازگشایی‌ها و عادی شدن امور، افکار سنجی‌کردیم که ۸۶ درصد مردم مخالف بودند لذا دولت واکسیناسیون را ادامه داد تا اینکه تزریق واکسن امروز به ۹۰ میلیون دز رسیده است و اکنون که نظر سنجی می‌کنیم ۷۰ درصد مردم موافق بازگشایی فعالیت‌های اجتماعی هستند.

اسماعیلی تاکید کرد: حال چنانچه شهریور ماه بر بازگشایی‌ها اصرار می‌کردیم در بین مردم رفتار تقابلی بوجود می‌آمد، اما بواسطه اینکه کار‌ها به شکل قابل قبولی پیش رفت نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۸۳ درصد مردم رضایت کامل از دولت و تحقق مبارزه با کرونا دارند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری جامعه از اول آذر با لحاظ کردن احتمالات می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

به گزارش دفاع‌پرس، در ادامه این مراسم سند راهبردی رسانه‌ای پدافند غیر عامل کشور رونمایی شد و به پاس خدمات در مسیر توسعه فرهنگی و رسانه‌ای پدافند غیرعامل، تعدادی از مدیران رسانه‌ها تقدیر شدند.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار