خروج خانواده‌های افسران وابسته به «هادی» از مأرب به سمت مرزهای عربستان سعودی

منابع آگاه خبر دادند که خانواده‌های دهها نفر از افسران وابسته به دولت مستعفی یمن، به دستور ریاض، از مأرب خارج و به نزدیکی مرزهای سعودی منتقل شدند.
کد خبر: ۴۸۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴ - 08November 2021

خروج خانواده‌های افسران وابسته به «هادی» از مأرب به سمت مرزهای عربستان سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ده‌ها نفر از افسران وابسته به دولت مستعفی یمن، خانواده‌های خود را از مأرب خارج کردند.

منابع آگاه به پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیة» گفتند که محل استقرار خانواده‌های افسران دولت مستعفی در منطقه «المجمع الحکومی» (سرای دولتی) بوده است.

این منابع تأکید کردند، این خانواده‌ها از مأرب به سمت گذرگاه «شروره» واقع در مرز‌های عربستان سعودی منتقل شدند.

به گفته این منابع، فرآیند انتقال با دستور عربستان سعودی صورت گرفته است؛ زیرا ریاض با فشار‌های خود، «قصد دارد افرادی را که از مأرب فرار کردند، برای دفاع از مرز‌های خود جذب و به افرادی فشار وارد کند که برای جنگ، در مأرب مانده‌اند».

این در حالی است که صد‌ها نفر از خانواده‌های فرماندهان وابسته به دولت مستعفی در اردوگاه‌های آوارگان مأرب حضور داشتند و ریاض از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کرد.

در همین ارتباط، نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز یکشنبه در یک عملیات غافلگیرانه در شرق استان «الجوف» تا مناطق صحرایی در شمال استان انجام دادند.

نیرو‌های صنعاء در این عملیات موفق شدند آخرین خطوط دفاعی نیرو‌های وابسته به دولت مستعفی در این منطقه را بشکنند تا به جاده بین‌المللی که دو استان مأرب و حضرموت را به هم وصل می‌کند، نزدیک شوند.

منابع آگاه تأکید کردند، نیرو‌های صنعاء با این عملیات به یک پیشروی مهم نظامی دست پیدا کرده‌اند که آن‌ها را قادر خواهد ساخت آخرین و تنها خط امدادی نیرو‌های ائتلاف سعودی در شمال شهر مأرب را قطع کنند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها