جانشین فرمانده کل ناجا خبر داد؛

کشف بیش از ۱۷۰ تن انواع مواد افیونی/ دستگیری ۱۳۰ قاچاقچی

سردار رضایی گفت: بیش از ۱۷۰ تن انواع مواد افیونی سنتی و صنعتی طی هفت ماه اخیر در سیستان و بلوچستان توسط دستگاه‌های مقابله‌ای در حوزه ورود و برخورد با قاچاق مواد مخدر کشف شده است.
کد خبر: ۴۸۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ - 09November 2021

کشف بیش از ۱۷۰ تن انواع مواد افیونیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده ناجا در حاشیه بازدید سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از نمایشگاه «کشفیات مواد مخدر در زاهدان» اظهار داشت: بیش از ۱۷۰ تن انواع مواد افیونی سنتی و صنعتی طی هفت ماه اخیر در سیستان و بلوچستان توسط دستگاه‌های مقابله‌ای در حوزه ورود و برخورد با قاچاق مواد مخدر کشف و ۱۳۰ نفر از قاچاقچیان عمده شناسایی و دستگیر و سه هزار معتاد متجاهر جمع آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد و درمان هدایت شدند.

سردار رضایی گفت: تکاوران انتظامی سیستان و بلوچستان با عملیات گسترده و شبانه، طی ۷۲ ساعت گذشته بیش از چهار تن و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدرکشف کردند که در این عملیات هفت قاچاقچی عمده دستگیر، هشت قبضه سلاح جنگی و مقادیر زیادی مهمات جنگی، بی سیم دستی و چندین دستگاه خودرو کشف و ضبط شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به جمع آوری معتادان متجاهر ادامه داد: در طول مدت درمان معتادان متجاهر می‌باید هدفمندتر و مطلوب‌تر عمل کرد، انتظار معتادان هم این است که برای درمان بیش از این در کمپ‌های ترک اعتیاد نگهداری و درمان شوند که باید به این مهم توجه شود.

وی تصریح کرد: مواد مخدر و اعتیاد خود منجر به بروز جرایم خشن بویژه سرقت‌های خرد می‌شود، در بررسی سرقت‌های صورت گرفته مشخص شد که بیش‌از ۶۰ درصد این جرایم ریشه در مواد مخدر دارد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار