رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تلاش داریم از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم/ همچون حوزه دفاعی باید در اقتصاد هم پیشرفت کنیم

اکبری تالارپشتی در دیدار با وزیر دفاع گفت: تلاش داریم با تمام توان از تکیه بر اقتصاد نفتی فاصله گرفته و ذخایر پنهان و ارزشمند کشور از جمله «معادن» را با بهره‌برداری صحیح از آن جایگزین نفت کنیم.
کد خبر: ۴۸۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ - 09November 2021

تلاش داریم از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم/ همچون حوزه دفاعی باید در اقتصاد هم پیشرفت کنیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، عزت اله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشست مشترک با امیر سرتیپ آشتیانی و معاونین وزیر دفاع اظهار داشت: افق مجلس به‌ویژه کمیسیون صنایع و معادن در دوره جدید، عبور از نگاه سنتی و تأکید بر درآمد­های غیرنفتی است.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات کشور در حال حاضر نشان دادن برخی «ناکارآمدی­‌ها» در کشور است تصریح کرد: تلاش و برنامه‌ریزی دقیق در راستای بهبود وضعیت اقتصاد و تبدیل منابع و معادن بالقوه به دارایی­‌های جدید، یکی از موارد مقابله با تحریم و شکستن حربه اقتصادی دشمنان ایران اسلامی خواهد بود.

اکبری با بیان اینکه پایه حل بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی کشور بر مبنای فروش نفت بوده است، خاطرنشان کرد: تلاش داریم با تمام توان از تکیه بر اقتصاد نفتی فاصله گرفته و ذخایر پنهان و ارزشمند کشور از جمله «معادن» را با بهره‌برداری صحیح از آن جایگزین نفت کنیم.

وی با اشاره به ضرورت توسعه همه جانبه کشور در عرصه­‌های مختلف تأکید کرد: همانگونه که در حوزه نظامی و دفاعی بسیار قوی هستیم، در حوزه اقتصاد نیز باید پیشرفت و رشد فزاینده داشته باشیم.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار