شهید «مرتضی یاغچیان» در نامه‌ای به پدرش:

آرزویی جز ادای نذرم در تاسوعا و عاشورا ندارم

«مرتضی یاغچیان» در نامه‌ای خطاب به پدرش نوشته است: آرزو داشتم در روز تاسوعا و عاشورا در تبریز باشم و نذرم را را ادا کنم، پدر عزیزم از شما می خواهم به نیابت من نذرم که خرید شمع برای مسجد است ادا کنید.
کد خبر: ۴۸۸۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۹ - 12November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، «مرتضی یاغچیان» در 22 خرداد سال 1335 در تبریز متولد شد. وی هنگام خدمت سربازی به دلیل سرپیچی از دستور تیراندازی به سوی مردم در جریان راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌های انقلاب به دو ماه حبس محکوم شد.

با صدور فرمان امام مبنی بر ترک پادگان‌های نظامی توسط سربازان، مرتضی نیز به صفوف انقلابیون پیوست. همرمان با آغاز جنگ تحمیلی به مناطق عملیاتی سوسنگرد اعزام شد. علی‌رغم مجروحیت‌های متوالی در عملیات‌های مختلف حضور داشت و سرانجام اسفند سال 1362 در عملیات خیبر پس از شهادت «حمید باکری» در کنار پل طلائیه به سنگر او شتافت و در مقدم‌ترین خط نبرد جنگید و به شهادت رسید. پیکر پاکش در کنار پل طلائیه ماند تا اینکه در سال 1375 گروه تفحص لشکر 31 عاشورا پیکر مرتضی را یافتند.  

بخشی از نامه‌ شهید «مرتضی یاغچیان» خطاب به پدر بزرگوارش را در ادامه می‌خوانید:

خدمت پدر ارجمند و گرامیم!

ضمن تقديم و عرض سلام، امیدوارم وجود پدر بزرگوار و مادر عزیز و برادران و خواهر گرامیم در زیر سایه خداوند متعال سالم و سلامت باشد و در امور زندگی به امید حق موفق و پیروز باشید و اگر جویای حال پسر کوچکتان باشید، الحمدلله سالم و سلامت هستم و از راه دور التماس دعای مخصوص دارم.

پدر عزیزم!

هم اکنون روز دوم ماه محرم است و روی تختم نشسته‌ام و به صدای دلنشین قرآن گوش می‌دهم و خیلی دلم می‌خواست در روز عاشورا و تاسوعا در تبریز باشم ولی نمی توانم، بدین سبب چون شما شب‌ها به هیئت می روید از شما التماس دعا دارم و ضمنا چون من چند سال است نذر شمع دارم، از شما می خواهم از عوض من ۴۱ شمع بخرید و در روز تاسوعا در مساجد بگذارید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار