دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

اقتدار جمهوری اسلامی در نگاه رهبری/ لزوم توجه به مقوله اقتدار در تمام زمینه‌ها

نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با هدایت مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته به مرحله بازدارندگی در برابر تهدید‌های داخلی و خارجی رسیده است.
کد خبر: ۴۸۸۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 10November 2021

اقتدار جمهوری اسلامی در نگاه رهبری / لزوم توجه به مقوله اقتدار در تمام زمینه‌هاگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- میثم خاکپور؛ دفاع مقدس آغازی بر ذلت دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی و نشان دادن اقتدار ایرانیان به جهانیان بود.

در نظام جمهوری اسلامی تنها بخشی که مدیریت آن مستقیما زیر نظر رهبری است نیرو‌های مسلح هستند؛ جایی که رهبری فرمودند اگر اشکالی در آن است من مسئول و پاسخگو هستم.

فرمانده معظم کل قوا گزارشی توصیفی از مجموعه‌ی تحت مدیریت و فرماندهی خود را به ملت ایران و ملت‌ها و دولت‌های منطقه به این شرح ارائه می‌کنند:

«افتخار نیرو‌های مسلّح ما این است که نیرو‌های مسلّح در کشور عزیز ما حصار مستحکمی هستند، قلعه‌ی مستحکمی هستند برای کشور و برای ملّت. همان طور که امیرالمؤمنین فرمود «فَالجُنودُ بِاِذنِ اللَّهِ حُصونُ الرَّعیَّة»، این به معنای واقعی کلمه در کشور ما تحقّق پیدا کرده و امروز سازمان‌های نیرو‌های مسلّح -ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج- به معنای واقعی کلمه، سپر دفاعی در برابر تهدید‌های سخت دشمنان بیرونی و درونی هستند»

این کارنامه بخشی از حکومت جمهوری اسلامی یعنی نیرو‌های مسلح در طول ۴۳ سال گذشته است که با هدایت امام راحل و فرماندهی ممتاز امام حاضر انقلاب حاصل شده و در آن نیرو‌های مسلح بحمدالله کشور را به مرز بازدارنگی در مقابل تهدید‌های سخت خارجی و داخلی و حفظ امنیت مثال زدنی در دریایی از تلاطم‌های ناامنی منطقه‌ای رسانده است. امری که مورد تایید دوست و دشمن است؛ البته دشمن در یک ترفند همیشگی تلاش کرده نقاط اقتدار را تحریف‌گونه، نقطه ضعف وانمود کند و متأسفانه برخی بیماران سیاسی داخلی هم از این خط دشمن پیروی کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند جامعه‌ای که از نظر دفاعی و نظامی مقتدر باشد، اما مردمش مشغول مشکلات خودشان باشند جامعه‌ای مطلوب نیست. بسیار خوب این حرف درستی است.

اما این افراد در ضمن نقد به این امر اعتراف می‌کنند که کشور عزیز ما به سطح بالایی از اقتدار و بازدارندگی رسیده، اما حرف این افراد در صورتی درست است که نظام جمهوری اسلامی غافل از وضع مردم فقط به دنبال اقتدار نظامی و ایجاد یک امپراطوری در منطقه و جهان باشد.

این تهمت و وصله به نظام مقدس جمهوری اسلامی نمی‌چسبد؛ اشکالات موجود در کشور ریشه در سیاست‌های نظام ندارد، زیرا مشکل در مجریان این سیاست‌ها در سال‌های گذشته بوده است.

مدیران مستقیم معیشت و فرهنگ مردم نتوانسته‌اند همپای بخش دفاعی وضعیت کشور را مانند نیرو‌های مسلح به نقطه‌ای افتخار آمیز برسانند.

اینکه نیرو‌های مسلح در کارنامه فرمانده خود به معنای واقعی کلمه در عرصه تهدید سخت، چون قلعه مستحکم دفاعی برای مردم امنیت آفریده‌اند یعنی دولت اسلامی در این عرصه محقق شده است و بشارت بخش این معناست که بر خلاف نگاه دیرباوران، بدخواهان، مایوسان و دشمنان، دولت اسلامی می‌تواند در سایر عرصه‌ها نیز تحقق یابد.

چه خوب است مسئولان محترم نیرو‌های مسلح تدبیری کنند تا مدیریت ممتاز، درخشان و بی‌بدیل فرماندهی کل قوا در حوزه دفاع و امنیت و مقاومت در طول این سال‌ها آن مقدار که قابل بازگو نمودن در جامعه است به نمایش گذاشته شود تا مردم آثار آن تدابیر نورانی رهبری را که توسط فرماندهان نظامی عمل شده در مقایسه با تدابیر فراوان زمین مانده اقتصادی، فرهنگی و سیاسی رهبری توسط دیگر مجریان کشور بهتر مشاهده نموده و دریابند راه پیشرفت کجاست.

نمایش اقتدار، عقلانیت و برادری اسلامی نظام جمهوری اسلامی در قضایای اخیر مرتبط با همسایگان شمال غربی کشور در حقیقت تمایز یک نظام اسلامی با نظام‌های دیگر در عالم است. نیرو‌های مسلح ما با نشان دادن شمشیر بران خود به دشمنان اسلام و ایران پیام اقتدارشان را ارسال کردند تا هم آن‌ها مراقب رفتار خود باشند و هم همسایگان ما دچار توهمات نشوند.

از طرف دیگر بیان این‌که کشور‌های این منطقه با هم برادر هستند و برادر نباید برای برادرش چاه بکند، همچنین نصیحت این کشور‌ها که به ملت خود، ارتش خود اتکاء کنند و با همسایگان هم‌افزایی نمایند نه طمع‌ورزانی که هزار‌ها فرسنگ راه آمده‌اند، بیانگر عقلانیت نظام اسلامی است. این فرماندهی و مدیریت در مواجهه با چالش‌های امنیتی یک الگوی موفق برای همه عرصه‌های دیگر کشور است. مدیریتی که بدون مسامحه سطح اقتدار نظامی کشور را به جایی می‌رساند که هر زمان لازم بود دشمنان را سر جای خود بنشاند و دوستان را به خود آورد.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار