نقش مخابرات سپاه در عملیات والفجر ۸؛

«حماسه امواج» منتشر شد

کتاب «حماسه امواج» روایت مستند نقش مخابرات سپاه در عملیات والفجر ۸ روانه بازار نشر شد.
کد خبر: ۴۸۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۱ - 10November 2021

«حماسه امواج» منتشر شدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «حماسه امواج» روایت مستند نقش مخابرات سپاه در عملیات والفجر ۸ به قلم محمدمهدی حبیبی به‌نگارش درآمد و توسط انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات سپاه چاپ و روانه بازار نشر شد.

در بخشی از این کتاب آمده است:

«مخابرات لشکر ۴۱ ثارالله 

لشکر ۴۱ یکی از مقتدرترین و عملیاتی‌ترین یگان‌های سپاه در طول دفاع مقدس بود. این لشکر با نام فرمانده ولایی، شجاع و پر آوازه آن، یعنی سردار حاج قاسم سلیمانی عجین شده است.

فرمانده‌ای از تبار متوسلیان، همت و خرازی که آوازه درایت و اقتدارش مرز‌های جغرافیایی را در نوردیده است و رزمندگان تحت فرماندهی اش همچون صاعقه بر سر استکبار و عوامل تکفیریشان در غرب آسیا فرود آمده و نقشه‌های پلید آن‌ها را برای انشقاق و چندپارگی امت اسلامی به شکست فضاحت بار کشاندند. شهید زنده‌ای که دشمنان اسلام و بشریت از سایه‌اش واهمه دارند و آرزوی و حسرت داشتن همانند او را رسانه‌ای کردند.

در عملیات والفجر ۸ لشکر ۴۱ ثارالله در زمره معدود یگان‌های خط شکن برای عبور از رودخانه اروند قرار گرفت. این لشکر با توکل به قدرت لایزال الهی و در سایه ایثار وصف‌ناپذیر شهدای سرافراز و تدابیر فرمانده آن موفق شد خطوط مستحکم ارتش بعث در آن سوی اروند را بشکند.

به منظور آشنایی با کار‌های انجام شده درسطح مخابرات لشکر قبل و حین عملیات در ادامه گزیده‌ای از کار‌ها و فعالیت‌های مخابراتی لشکر ۴۱ بر اساس اظهارات صدای مهدی قاسم زاده، جانشین وقت مخابرات لشکر، بیان شده است.

محل استقرار لشکر در شهرک نورد اهواز بود و مخابرات لشکر حدود ۲۰ روز تا یک ماه قبل از عملیات وارد منطقه اروند شد. از ابتدای ورود به منطقه عملیاتی والفجر ۸ به‌جز شهید علی حاجبی و راننده بسیجی ایشان، بقیه‌ی نیرو‌های مخابرات نمی‌دانستند قرار است عملیات در چه منطقه اجرا شود. تنها چیزی که می‌دانستند این بود که عملیات آبی خاکی اجرا می‌شود. قرارگاه لشکر در منطقه عمومی اروند و در کنار نهر علی شیر بود.»

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار