سرلشکر سلامی:

دریادلان سپاه قدرت خود را به آمریکایی‌ها دیکته کردند/ دشمن در دریای عمان تحقیر شد

فرمانده کل سپاه با تمجید از حماسه‌سازان نیروی دریایی سپاه در مواجهه با ناوگان جنگی ارتش تروریست آمریکا در دریای عمان گفت: رفتار نیروهای سپاه، حرفه‌ای بود و با تسلط و هوشیاری خود نشان دادند که ابهت دشمن، پوشالی است.
کد خبر: ۴۸۸۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ - 10November 2021

ابهت دشمن تنها جنبه هندسی داردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در پی اقدام به‌موقع و مقتدرانه دریادلان جان‌برکف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شکست عملیات ارتش تروریستی امریکا برای حمایت از سرقت نفت ایران در دریای عمان صبح امروز (چهارشنبه) حماسه‌سازان این رخداد باشکوه و تاریخی، همراه با سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولین این نیرو با حضور در ستاد فرماندهی کل سپاه با سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه دیدار کردند و از آنان تجلیل به عمل آمد.

وی در این دیدار با اشاره به ماندگاری این نبرد افتخارآمیز در تاریخ اسلام، گفت: شما با خلق این حماسه بزرگ زبان ما و ملت ایران برای تحقیر هیمنه خودساخته امپراطوری در حال زوال و احتضار رژیم تروریستی آمریکا را گشوده‌تر و قوی‌تر کردید و توانستید زیبایی غلبه «فئه قلیل» بر «فئه کثیر» را در متن و بطن یک واقعه کم‌نظیر ترسیم کنید.

فرمانده کل سپاه افزود: این پیروزی بزرگ هرچند به لحاظ جغرافیا و وسعت مکان، بسیار محدود و کوچک بود، اما از نظرگاه شعاع تحقیر دشمن، بسیار گسترده عمل کرد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه شخصیت کشور‌ها و ملت‌ها به رخداد‌ها و ایام خاص تاریخی آن شناخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: تاریخ اسلام را یوم‌الله‌ها ساخته‌اند؛ میلاد و هجرت پیامبر، عید سعید قربان، نبرد‌های بدر، حنین، خیبر، احد و جنگ‌های امام حسن مجتبی (ع) با سپاه شام و به‌ویژه عمیق‌ترین رویداد تاریخ بشر عاشورای ۶۱ هجری که توصیف‌کننده اسلام و امت اسلامی است، نشان می‌دهد اسلام میدان نبردی جز مصاف با مستکبران و ظالمان ندارد، هرچند همواره مسلمانان نسبت به مستکبران در عده و عُده حداقلی بوده‌اند، اما با سلاح جهاد و شهادت بسیاری از قدرت‌ها را تسلیم و مقهور عظمت خود ساخته‌اند.

وی تصریح کرد: تاریخ انقلاب اسلامی را هم مانند تاریخ اسلام با یوم‌الله‌ها ساخته‌اند و یوم الله ۱۷ ربیع که از این پس حماسه دریادلان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مواجهه با آمریکایی‌ها بر پیشانی آن می‌درخشد، در امتداد ۱۵ خرداد، ۱۳ آبان، ۹ دی، سوم‌ خرداد، ۲۲ بهمن و... از یوم‌الله‌های فراموش‌ناشدنی و افتخارآمیز این سرزمین به شمار خواهد رفت.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه یوم‌الله ۱۷ ربیع، شخصیت و هویت ایران عزیز را می‌سازد، یادآور شد: روز دستگیری تفنگداران متجاوز آمریکایی، روز توقیف کشتی و دستگیری تفنگداران متجاوز انگلیسی، روز انهدام پهپاد پیشرفته جاسوسی و راهبردی «گلوبال‌هاوک» آمریکا هم در زمره یوم‌الله‌ها و رخداد‌های تراز بین‌المللی قرار دارد، که در سایه الطاف الهی رقم خورد و در تاریخ افتخارات ایران اسلامی جاودانه خواهد ماند.

سرلشکر سلامی برخی اتفاقات و رویداد‌های بزرگتر که در زمان مقتضی بیان و رسانه‌ای خواهد شد را از دیگر یوم‌الله‌ها و رخداد‌های افتخارآمیز، غرورآفرین و تاریخ‌ساز برای ملت ایران دانست و تصریح کرد: در ماجرای اخیر و در صحنه شکوهمند اقدام جان‌برکفان شجاع نیروی دریایی سپاه در تصرف کشتی حامل نفت سرقت شده ایران پیش‌بینی دخالت امریکایی‌ها را کرده بودیم، لذا با سناریو و آمادگی‌های لازم وارد ماجرا شدیم.

وی آرامش روحی و روانی، اعتماد به نفس و توکل فوق‌العاده بزرگ مردان نیروی دریایی سپاه برابر آمریکایی‌ها را معنادار و حائز اهمیت و درخور بررسی و تحلیل توصیف کرد و گفت: حجم و شاکله فیزیکی تجهیزات و ساز و برگ‌های دشمن هرچند در برابر تجهیزات ما بسیار بزرگ به نظر می‌رسید، اما این بزرگی صرفاً جنبه هندسی دارد و در این نابرابری‌ها این عنصر ایمان و اراده است که سرنوشت‌ساز است و جهانیان دیدند که چنین هم شد و دریادلان سپاه و فرزندان ملت ایران با آرامش و سکینه قلبی و رفتار حرفه‌ای و منطقی و به دور از هرگونه احساس و هیجان، چگونه زیبایی عظمت و شکوه و قدرت ایمان را به قوای دشمن که درون ناو‌های جنگی خود هراسان موضع گرفته بودند، دیکته کردند.

فرمانده کل سپاه کیفیت و آرایش نیرو‌های سپاه و آمریکایی‌ها در این مواجهه دریایی را گزاره‌ای دانست که دنیا آن را به خوبی درک و با تجزیه و تحلیل آن بیش از پیش به قدرت پاسداران انقلاب پی برده است.

سرلشکر سلامی افزود: من از رفتار حرفه‌ای شما تشکر می‌کنم که به دور از احساسات برابر دشمن، آرایش مناسب، مطمئن و هوشیارانه گرفتید و با تسلط و تفوق روحی به آن‌ها فهماندید که آماده هرگونه واکنشی هستید.

وی عمل رزمندگان حماسه‌ساز دریایی سپاه که هرگونه واکنش تند را از دشمن سلب و آمریکایی‌ها را وادار به عقب‌نشینی و ترک صحنه کرد، قابل تحسین قلمداد و تأکید کرد: این رفتار که منجر به تصرف و همراه‌سازی کشتی نفتکش در مسیر آب‌های ساحلی ایران شد، یک جنگ تمیز، بسیار موفق و به‌موقع بود که تجزیه و تحلیل آن ورزیدگی، مهارت و تمرکز بالا و اقتدار بالای نیرو‌ها را برجسته می‌سازد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اگر آمریکایی‌ها در این ماجرا ذره‌ای توفیق برای خود قائل بودند، فیلم آن را منتشر می‌کردند، افزود: معتقدم این کار الهی بود و این پیام را یادآوری کرد که مردم ایران شکست‌ناپذیر هستند.

سرلشکر سلامی در پایان با تجلیل و سپاس از رشادت، شجاعت، اقتدار و افتخارآفرینی دریادلان نیروی دریایی سپاه و تبریک این دستاورد بزرگ به رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، ملت رشید و انقلابی ایران و آحاد پاسداران انقلاب اسلامی و نیرو‌های مسلح کشور تأکید کرد: ما باید خیلی قدرتمند باشیم؛ تصمیمات و اراده‌ها مهم و راهگشا هستند؛ ایمان نیرو‌ها را باید قدر بدانیم و بایستی تمامی همت و تلاش خود برای حفظ خویشتن‌داری و صلابت در مواجهه با حوادث بزرگ را به اذن‌الله به‌کار گیریم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار