یادداشت/ حجت‌الاسلام محمد محمودی

صهیونیست‌های جنگ‌طلب نزد ملت جمهوری آذربایجان جایگاهی ندارند

صهیونیست‌ها که پیوسته با ملت مسلمان در اقصی نقاط جهان در جنگ هستند، هرگز نمی‌توانند جایگزینی برای ایران در قلوب مردم جمهوری آذربایجان باشند.
کد خبر: ۴۸۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۴ - 11November 2021

صهیونیست‌های جنگ‌طلب نزد ملت جمهوری آذربایجان جایگاهی ندارندگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- حجت‌الاسلام «محمد محمودی»؛ برای اهل تحقیق و مطالعه در صفحات پرفراز و فرود تاریخ کهن ایران اسلامی موضوعات فراوانی برای تدبر و تامل یافت می‌شود. برای بنده به‌عنوان یک ایرانی آذری‌ زبان مساله‌ای که پیوسته گوشه‌ای از ذهنم را به خود مشغول کرده، اشتراکات فرهنگی و تمایلات سیاسی و اجتماعی برادران شیعه مذهب و هم زبانمان در جمهوری آذربایجان و نوع نگرش‌شان به کشورمان به‌عنوان یک همسایه با مشترکات فرهنگی تاریخی فراوان می‌باشد. 

رویکرد متفاوت آحاد مردم در مسائل اجتماعی سیاسی که منبعث از هنجار‌های واقعی و باور‌های دینی مذهبی جامعه است؛ ثمره این امر در نگرش مردم شریف جمهوری آذربایجان در الگو پذیری از جمهوری اسلامی گرایش به مرجعیت و ولی فقیه مسلمین در اسلام گرائی، غرب ستیزی و تبری از رژیم غاصب صهیونیستی و اسلام نمایان ظاهری، چون اردوغان و پیوستن به محور مقاومت متبلور می‌شود.

لذا نفوذی‌های رژیم حاکم بر کشور برای از بین بردن چنین علقه و ارتباط فرهنگی مذهبی بین مردم شیعه این کشور با جمهوری اسلامی سالیان متمادی برای امحای شعاعر مذهبی و مشترکات تاریخی با تمام قوا تلاش کرده و به همین جهت در تمام سیستم آموزشی کتب درسی و رسانه‌ها اقدام به تاریخی نویسی جعلی و کذائی کرده تا بتواند خود را جدای از اسلام و ایران معرفی کند و یک هویت جعلی و تقلبی را جایگزین هویت مذهبی و ایران دوست این ملت کند. همچنین برای امحای هویت اسلامی شیعه تاحدی افراط کرده که استفاده از شعاعر و محرکات مذهبی در جنگ اول قره باغ را ممنوع اعلام کردند و چوبش را هم خوردند.

حال بعد از سالیان سال که متوجه شدند که سلب مذهب از این مردمان، چون سلب صفت سیال بودن از آب محال است در نتیجه سیاست اسلام زدائی و مذهب ستیزی و خود گریزی شکست خورده اند، حال تغییر رویکرد داده و برای کم کردن فاصله‌ی ایدوئولژیک با مردم و همچنین جلوگیری از اقبال هرچه بیشتر مردم به مرجعیت و، ولی فقیه مسلمین نرم و آرام ادبیات مذهبی را وارد لسان سیاسی کرده‌اند به گونه‌ای که الهام علیف بعد از آزادسازی مناطق از دست داده دم از تکریم و دفاع از مسجد می‌زند و در آوازخوانی‌های را که در راستای هویت‌سازی جعلی گسترش یافته نیز عبارات جهاد و شهادت را وارد کرده‌اند لکن در نهایت نه صحبت‌های رنگ مذهب گرفته علیف و اردوغان و ترانه‌ها می‌تواند جایگزین حب، ولی امر مسلمین در قلوب مقلدین آذربایجانیش شود و نه صهیونیست‌ها و نئوعثمانی‌های ترکیه که پیوسته با این ملت در جنگ و قتال بوده‌اند می‌توانند جایگزینی برای ایران در قلوب مردم جمهوری آذربایجان باشند. 

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها