تداوم تیراندازی نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به مواضع همدیگر

وزارت دفاع ارمنستان از شلیک قوای جمهوری آذربایجان به مواضع نیرو‌های این کشور در خط مرزی و اقدام متقابل نیرو‌های ارمنستان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵ - 13November 2021

تداوم تیراندازی نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به مواضع همدیگربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت دفاع ارمنستان شنبه شب به وقت تهران از شلیک نیرو‌های جمهوری آذربایجان به سوی نیرو‌های ارتش ارمنستان در خطوط مرزی خبر داد.

به گزارش وبگاه «رادیو ارمنستان»، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که در تاریخ ۱۳ نوامبر (شنبه ۲۲ آبان) حوالی ساعت ۱۲:۱۰ بعد از ظهر به وقت محلی، یگان‌های نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان به مواضع نیرو‌های ارمنستان واقع در منطقه «گغارکونیک» در خط تماس نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان تیراندازی کردند.

وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه خود افزود که نیرو‌های این کشور نیز در واکنش به اقدام طرف مقابل، به سوی مواضع نیرو‌های جمهوری آذربایجان شلیک کردند. ارمنستان اعلام کرده که در این درگیری مسلحانه، نیرو‌های ارمنستان متحمل تلفاتی نشدند.

کریدور قره باغ نیز روز شنبه به دنبال حادثه ایست بازرسی از سمت نیرو‌های ارمنستان برای مدت کوتاهی بسته شد. این حادثه صبح شنبه از سمت نیرو‌های ارمنستان رخ داد و بنابر برخی گزارش‌ها سه نظامی جمهوری آذربایجان مجروح شدند.

در این حادثه یک شهروند ارمنستانی یک شئ انفجاری را به سمت نیرو‌های جمهوری آذربایجان در نقطه ایست بازرسی نزدیک شهر شوشا پرتاب کرد. به دنبال آن، نیرو‌های جمهوری آذربایجان به سمت شهروند ارمنستانی شلیک کردند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان این حادثه را یک اقدام تروریستی خواند.

این حادثه به دنبال کشته و مجروح شدن چند شهروند ارمنستانی با شلیک نیرو‌های جمهوری آذربایجان رخ داد.

این نخستین بار است که جاده «استپانکرت - شوشا - بردزور» معروف به «کریدور لاچین» مسدود شده است. مقام‌های ارمنستانی ساعاتی پس از این حادثه گفتند که وضعیت در این نقطه به حالت عادی باز گشته است.

پس از آن که مسکو توافق آتش‌بس را با میانجیگری انجام داد و به ۴۴ روز خصومت بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ کوهستانی پایان داد، نیرو‌های حافظ صلح روسی نوامبر گذشته در امتداد این کریدور ۲۵ کیلومتری و عرضی پنج کیلومتری مستقر شدند.

وزارت امور خارجه ارمنستان دوشنبه گذشته نیز نقض فاحش آتش‌بس در خطوط مرزی توسط نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان به شدت محکوم کرد. ارمنستان در هفته‌های گذشته بار‌ها جمهوری آذربایجان را به نقض آتش بس در نقاط مرزی متهم کرده؛ اتهامی که باکو با قاطعیت آن را رد کرده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها