مدیر شرکت جاسوس‌افزار صهیونیستی استعفا کرد

مدیر اجرایی شرکت صهیونیستی سازنده جاسوس‌افزار جنجالی که علیه روزنامه‌نگاران و رهبران جهان استفاده شده است استعفای خود را اعلام کرد.
کد خبر: ۴۸۸۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳ - 11November 2021

مدیر شرکت جاسوس‌افزار صهیونیستی استعفا کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مدیر اجرایی شرکت صهیونیستی «NSO» که اخیراً از طرف آمریکا تحریم شده است، استعفای خود را اعلام کرد.

روزنامه «گاردین» روز پنجشنبه به نقل از رسانه‌های صهیونیستی نوشت، «ایزاک بنبنیستی» از اول ماه جاری میلادی به‌عنوان مدیر جدید اجرایی این شرکت منصوب شده بود و فقط دو هفته در این مقام باقی ماند.

شرکت NSO که جاسوس‌افزار جنجالی «پگاسوس» را ساخته است هفته گذشته در لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفت.

دولت آمریکا درباره تحریم این شرکت صهیونیستی اعلام کرد، حواشی پیرامون جاسوس‌افزار پگاسوس، «در تضاد با سیاست خارجی و منافع امنیت ملی ایالات متحده است».

در نتیجه این تحریم، هیچ شرکت آمریکایی حق ندارد، هیچ‌گونه سخت‌افزار یا نرم‌افزاری را برای شرکت NSO ارسال کند. همچنین این شرکت صهیونیستی قادر نخواهد بود با شرکت‌های بین‌المللی همکاری داشته باشد.

این شرکت صهیونیستی در واکنشی اعلام کرد که از تصمیم واشنگتن ابراز تأسف می‌کند چراکه فناوری‌های این شرکت از منافع ملی آمریکا و همچنین سیاست‌های این کشور در جلوگیری از آنچه تروریسم و جنایت خوانده شده، حمایت می‌کند.

طبق گزارش رسانه ها، جاسوس‌افزار پگاسوس قادر است این امکان را به خریدار برنامه بدهد که با نفوذ یک گوشی، اطلاعات آن را کپی کند و ضمن ضبط مکالمه‌ها با دوربین آن عکس بگیرد.

اواسط ژوئیه امسال هفده سازمان رسانه‌ای گزارش داده بودند که از پگاسوس برای هک موفق ۳۷ گوشی هوشمند متعلق به خبرنگاران، مقام‌های دولتی و فعالان حقوق بشر از سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

رسانه‌های مختلفی از جمله «واشنگتن پُست»، «لوموند»، «گاردین» و چند منبع دیگر فاش کرده بودند که این جاسوس‌افزار صهیونیستی به برخی از کشور‌ها از جمله عربستان سعودی و امارات عربی متحده فروخته شده و از آن برای هک اطلاعات گوشی چند شخصیت مهم در سطح جهان استفاده شده است.

روزنامه فرانسوی لوموند ماه جولای خبر داده بود که یک تحقیق بین‌المللی نشان می‌دهد یکی از شماره‌های تلفن همراه «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی مغرب با استفاده از جاسوس‌افزار پگاسوس مورد جاسوسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار