نمایندگان نباید در عزل و نصب مدیران که خارج از وظیفه آنها ست، دخالت کنند

حجت الاسلام «قریشی» گفت: مداخله نمایندگان مجلس در عزل و نصب ها یک آسیب است لذا تقویت و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان اولویت نمایندگان باشد.
کد خبر: ۴۸۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ - 12November 2021

نمایندگان نباید در عزل و نصب مدیران که خارج از وظیفه آنها ست، دخالت کنند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، حجت الاسلام «سید مهدی قریشی» امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ارومیه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: در ادامه سلسله مباحث آداب زندگی اسلامی یکی از موضوعاتی که حتما باید مورد توجه قرار گیرد پرهیز از مجالست و معاشرت با افراد ناسالم و ناباب است چراکه این همنشینی باعث تضعیف ایمان و ارزش های اخلاقی مومنان می شود.

وی در خطبه های دوم به مسئله جمعیت و فرزندآوری اشاره و آن را یکی از موضوعات مهم کشور عنوان کرد.

امام جمعه ارومیه افزود: متاسفانه در گذشته به دلیل تبلیغات ناصحیح آمار جمعیت کشور به حدی رسیده است که به تعبیر مقام معظم رهبری اگر به این صورت پیش رود نیروی جوان کشور در آینده کاهش می یابد و این آسیب و خطر بزرگی برای کشور است.

حجت الاسلام قریشی گفت: از این جهت لازم است تا مسئولین اجرایی و فرهنگی کشور نسبت به این موضوع توجه کنند و با فرهنگسازی و مشوق های حمایتی کشور را از این بحران نجات دهند.

وی در بخش دیگر سخنان خود 24 آبان را مصادف با روز کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه آمار مطالعه درجامعه پایین است درحالی که دین اسلام به حدی نسبت به این موضوع تاکید دارد که در اولین آیه ای که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد خداوند متعال به کتاب و قلم سوگند یاد نموده اند.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر حمایت از نویسندگان و فعالان این عرصه افزود: امیدواریم کتابخوانی به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

حجت الاسلام قریشی خطاب به نمایندگان مجلس نیز گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید در عزل و نصب مدیران شهری که به توصیه مقام معظم رهبری خارج از وظیفه آنها است، دخالت کنند.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید در راستای تقویت و توسعه ظرفیت های استان در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تلاش کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار