سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران:

اولویت در انتخاب اسامی معابر و خیابان‌ها فرمایشات رهبری است

نادعلی گفت: اصلی‌ترین معیار ما برای انتخاب نام در کوچه و خیابان‌های شهر تهران فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، نگاه اصلی ایشان بر اساس منطق و حکمت است و ما در مدیریت شهری تهران فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه قرار می‌دهیم.
کد خبر: ۴۸۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ - 13November 2021

اولویت در انتخاب اسامی معابر و خیابان‌ها فرمایشات رهبری است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علیرضا نادعلی» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگویی در مورد چگونگی تصمیم‌گیری در زمینه کوچه‌ها و خیابان‌های پایتخت، اظهار داشت: اصلی‌ترین معیار ما برای انتخاب نام در کوچه و خیابان‌های شهر تهران فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، نگاه اصلی ایشان بر اساس منطق و حکمت است و ما در مدیریت شهری تهران فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه قرار می‌دهیم.

وی افزود: مشاهیر برای ما اهمیت بالایی دارند، اما طبقه‌ای بالاتر از شهدا در کشور نداریم، زیرا این عزیزان جان خود را در راه دین، ناموس و خاک میهن فدا کردند؛ لذا در زمینه نام گذاری به این موضوع توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته در مدیریت شهری تهران نگاه ویژه‌ای به مشاهیر و نام این عزیزان نیز خواهیم داشت، اما نگاه انقلاب اسلامی نگاهی جامع است و این موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد.

نادعلی در واکنش به نام گذاری شهر «پنجشیر» در یکی از خیابان‌های شهر تهران اظهار کرد: این نصب از مصوبات پنجمین دوره شورای شهر تهران است و اینکه نام برخی از خیابان‌ها به نام برخی از شهر‌ها زده می‌شود نکته خوبی است و پیشنهاد می‌کنم شهر‌های کشور‌هایی مانند یمن، لبنان و دیگر کشور‌ها در پایتخت نام گذاری شود.

وی افزود: ممکن است برخی از نام‌هایی که در دوره‌های گذشته در خیابان‌ها و کوچه‌ها انتخاب شده است با فرهنگ و تمدن ایران اسلامی مغایرت داشته باشد، حتماً با خرد جمعی و با پیشنهاد کمیسیون مربوطه بررسی می‌کنیم و ممکن است تغییراتی را در این زمینه ایجاد کنیم.

منبع: میزان  

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار