یادداشت/ روزبه قمصری

گروه هکری «عصای موسی»؛ بلایی که به جان رژیم صهیونیستی افتاد

فعالیت‌های گروه هکری جدید «عصای موسی» با هک سرور‌های اطلاعاتی چندین شرکت بزرگ و بااهمیت اسرائیلی به بلای جان رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.
کد خبر: ۴۸۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰ - 15November 2021

گروه هکری «عصای موسی» بلایی که به جان رژیم صهیونیستی افتادگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- روزبه قمصری؛ سالهاست که گروه‌های سایبری رژیم صهیونیستی در کنار اشغالگری نظامیان آن که سرزمین‌های فلسطینیان را به اشغال خود در آورده اند با حمله‌های سایبری، اطلاعات مهم و با ارزش کشور‌های مختلف را سرقت می‌کنند. اما این وضع دوام چندانی نیاورده و اخیرا شاهد هستیم که در چند سال گذشته گروه‌های هکری اقدام به حمله سایبری و هک سیستم‌ها و نفوذ به شبکه‌های شرکت‌های مختتلف این کشور می‌کنند.

جدیدترین حمله سایبری که شبکه‌ها و سیستم‌های اینترنتی رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داده به روز‌های ابتدایی آبان ماه سال جاری برمی‌گردد که توسط گروه هکری «عصای موسی» صورت گرفته است. این گروه هکری با نفوذ و دسترسی به اطلاعات حیاتی و منتشر کردن آن‌ها در دنیای اینترنت ضمن اینکه شوک بزرگی را به مسئولان و مقامات امنیتی و اطلاعاتی این کشور وارد کرده، ضربه‌ای بزرگ و جبران ناپذیر را به زیرساخت‌های این کشور زده است.

یکی از جدیدترین گروه‌هایی که اقدام به هک و سرقت اطلاعات نهاد‌های مختلف رژیم صهیونیستی کردند «عصای موسی» نام دارد. این گروه هکری در یک حمله سایبری موجب شد تا اطلاعات دقیق و جزئی هزاران نظامی رژیم صهیونیستی در فضای اینترنت افشا شود. در واقع انتشار جزئیات اطلاعات منتشر شده از نیرو‌های ارتش اسرائیل نشان می‌دهد که آسیب‌پذیری نظامیان رژیم صهیونیستی طی هرگونه درگیری احتمالی در آینده بسیار بیشتر از گذشته شده است.

در این میان، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» یکی از پرانتشارترین روزنامه رژیم صهیونیستی در گزارشی در روز سه‌شنبه چهارم آبان‌ماه اعلام کرد که مشخصات صد‌ها نظامی ارتش اسرائیل در جریان یک حمله سایبری گسترده منتشر و افشا شده است. در این خبر آمده بود که طی این حمله که در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه انجام شده فایل‌هایی شامل مشخصات صد‌ها نظامی ارتش اسرائیل از جمله نام، ایمیل، آدرس منزل و شماره تلفن در فضای اینترنت پخش و در اختیار همه قرار گرفته است.

بر اساس این خبری که روزنامه «یدیعوت آحارونوت» منتشر کرده این حمله یکی از بزرگترین و مخرب‌ترین حمله‌ای است که تا امروز علیه شبکه‌های اینترنتی و شرکت‌های اسرائیلی انجام شده است. گروه هکری «عصای موسوی» فقط به هک اکتفا نکرده و پس از نفوذ به سیستم‌های رژیم صهیونیستی، فایلی شامل جزئیات بسیار کامل و دقیقی از یکی از گردان‌های ارتش اسرائیل به نام «الفون» شامل اسامی نظامیان، ایمیل، شماره تلفن و آدرس منزل بسیاری از آن‌ها را در فضای مجازی منتشر کرده است.

هکر‌های گروه «عصای موسی» تمامی اطلاعات به دست آمده از هک شبکه‌های شرکت‌های اسرائیل را در فضای اینترنتی موسوم به «دارک نت» و همچنین در کانال‌ها و گروه‌های «تلگرام» نیز منتشر کرده‌اند. در حقیقت هدف آن‌ها از انتشار این اطلاعات را یک جنگ روانی بزرگ علیه مقامات و فرماندهان رژیم صهیونیستی و سربازان ارتش این کشور میتوان ارزیابی کرد که قطعا در آینده اثرات مخربی را بر توان رزمی و روحیه آن‌ها به همراه خواهد داشت.

نکته مهم و بسیار بااهمیت دیگر انتشار اطلاعات شرکت‌های اسرائیلی را می‌توان موقعیتی تاریخی و بسیار مهم برای آن دسته از افراد، گروه‌ها و سازمان‌هایی دانست که همواره به دنبال دستیابی به اطلاعاتی از ارتش اسرائیل بودند. زیرا قطعا آن‌ها با استفاده از کسب این اطلاعات برنامه ریزی‌هایی را علیه ارتش رژیم صهیونیستی انجام خواهند داد و در نبرد‌های آینده نیز از موقعیت خوبی برخوردار بوده و می‌توانند در این درگیری‌های احتمالی دست بالا را داشته باشند.

گروه هکری «عصای موسی» در اقدام دیگری ضمن هک اطلاعات بخشی از ارتش رژیم صهیونیستی تصاویر خصوصی «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم را منتشر کردند و به همراه این تصاویر نیز جمله‌ای تهدیدآمیز با عنوان اینکه «تحت نظر هستی» را هم منتشر کردند. رسانه‌ها گزارش دادند که این گروه هکری در زمان انجام هک در متنی نوشته بودند که «ما از تمامی تصمیمات تو با خبر هستیم و سرانجام جایی را هدف قرار می‌دهیم که انتظارش را نداری، همانطور که پیش‌تر شرکت‌های خصوصی اسرائیل مورد حمله سایبری قرار گرفت و اطلاعات صد‌ها کاربر آن منتشر شد.»‌

موضوع مهمی که لرزه بر اندام مقامات رژیم صهیونیستی انداخته این نکته است که هکر‌ها در پیام تاکید کردند که حمله سایبری ابتدای راه است. این مسئله حاکی از این مطلب است که هکر‌ها برنامه‌های بیشتر و درازمدتی را برای ضربه زدن به توان اطلاعاتی و زیرساخت‌های این رژیم نامشروع در سر دارند و در آینده نیز قطعا باید منتظر حملات دیگری از این دست باشند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها