مسئول دارالقرآن دانشکده پرستاری ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

استقبال دانشجویان از برنامه‌های دارالقرآن دانشکده پرستاری ارتش/ کرونا باعث تعطیلی فعالیت‌های قرآنی نشد

شفیعی به استقبال دانشجویان از برنامه‌های دارالقرآن دانشکده پرستاری ارتش اشاره کرد و گفت: طی دو سال گذشته برنامه‌های دارالقرآن به‌صورت مجازی دنبال می‌شد و کرونا باعث تعطیلی فعالیت‌های قرآنی نشد.
کد خبر: ۴۸۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۱ - 15November 2021

«فاطمه شفیعی» مسئول دارالقرآن دانشکده پرستاری ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه شخصاً از سال ۱۳۸۴ فعالیت‌های مربوط به حفظ قرآنی را شروع کرده‌ام که زمینه پیشرفت من بوده‌ است، اظهار داشت: حدود ۱۶ سال پیش در کنار درس و تحصیل، فعالیت‌های قرآنی را شروع کردم و به حفظ قرآن پرداختم و طی شش سال حافظ کل قرآن شدم و همزمان با حفظ قرآن، کلاس‌های صوت و لحن و تجوید قرآن کریم را در محضر استادان سبزعلی، سعیدیان و امام جمعه گذراندم و همزمان گواهینامه استادیاری صوت و لحن و تجوید را در ایام دانش‌آموزی کسب کردم. بعد از حفظ قرآن در مسابقات سازمان اوقاف در رشته حفظ ۱۰ و ۲۰ جزء، در مراحل شهرستانی، استانی و کشور حائز رتبه شدم.

وی گفت: بعد از دوران تحصیل وارد دانشگاه شدم و فعالیت‌های حفظ قرآن را در حوزه دانشجویی دنبال کردم و به‌حمدالله دو سال پیش در مسابقات جشنواره ملی دانشجویی در رشته حفظ ۲۰ جز رتبه دوم را کسب کردم و اخیراً دوره‌ی اقرا حفظ کل قرآن را توانستم در محضر استاد شیخ حسنی کسب کنم؛ که طی ۴۸ ساعت در یک پروسه‌ی پنج ماه تمام قرآن را به صورت حفظ در محضر این استاد تلاوت کردم و این مدرک با تاییدیه شورای عالی قرآن انجام گرفت که بزرگترین توفیق بنده طی سال‌های اخیر بود.

مسئول دارالقرآن دانشکده پرستاری ارتش با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در ارتش عنوان کرد: از سال ۱۳۹۷ وارد ارتش شدم و دارالقرآن دانشکده پرستاری را از سال ۱۳۹۷ راه‌اندازی کردیم و به‌واسطه‌ی آن کلاس‌های حفظ قرآن را دنبال کردیم و در این کلاس‌ها سعی شد استعداد‌های بچه‌های را شناسایی کنیم و برنامه حفظ را با بچه‌های نخبه به صورت تخصصی دنبال کنیم که این بچه‌ها توانستند در مدت زمان کمی حفظ ۱۰ جزء قرآن شوند.

شفیعی تصریح کرد: در رابطه با قرآن برنامه‌های عمومی نیز برای دانشجویان دانشکده پرستاری برگزار می‌شود. طی سه سال گذشته کلاس‌های حفظ قرآن کریم به‌صورت عمومی و تخصصی برگزار شده است و سعی شده علاوه بر حفظ، بچه‌ها را با مفاهیم قرآن آشنا کنیم. یعنی حفظ قرآن بهانه‌ای شد تا بچه‌ها بتوانند یک همدم و رفیق همیشگی در زندگی داشته باشند. این انس و محبت به نظرم فقط با حفظ قرآن صورت می‌گیرد، چون یک حافظ قرآن برای اینکه بتواند محفوظاتش را همیشه داشته باشد باید هر روز قرآن تلاوت کند که این خودش یک رفاقت و انس به‌وجود می‌آورد.

وی درخصوص کلاس‌های دارالقران دانشکده پرستاری در ایام کرونا گفت: در این ایام کلاس‌های ما به دو شکل عمومی و تخصصی به‌صورت مجازی دنبال می‌شد تا مانعی برای حفظ آن‌ها ایجاد نشود و بتوانند با همان انگیزه‌ی دوران حفظ حضوری قرآن فعالیت‌ها را ادامه دهند. ما در طول سال دو مسابقه برای بچه‌های حافظ برگزار می‌کنیم که این مسابقه در سطح دانشکده و دانشگاه و اداره‌ی عقیدتی آجا برگزار می‌شود و هدایا و امتیازاتی برای آن‌ها درنظر می‌گیریم.

مسئول دارالقرآن دانشکده پرستاری ارتش ادامه داد: طرح رهپویان نیز یکی دیگر از اتفاقات است که با هماهنگی و مساعدت دارالقرآن ستاد انجام می‌گیرد. یعنی اینکه بچه‌های ما علاوه بر فعالیت در مجموعه قرآنی دانشکده، توسط دارالقرآن ستاد نیز ارزیابی می‌شوند و طی این ارزیابی به بچه‌ها گواهینامه اعطا می‌شود. بچه‌ها هر جزیی از قرآن را که حفظ می‌کنند گواهینامه و هدایای نقدی دریافت می‌کنند. علاوه بر این کلاس‌ها در نیم سال تحصیلی توانستیم کلاس‌های نهج‌البلاغه را در کنار سایر فعالیت‌ها برگزار کنیم تا علاقه‌مندان به نهجح‌البلاغه و حدیث در این حوزه فعالیت کنند؛ و سعی شد از حکمت‌های نهج‌البلاغه کار را شروع کنیم تا بچه‌ها بتوانند همزمان یک بخش از نهج‌البلاغه را نیز حفظ شوند.

شفیعی خاطرنشان کرد: یک‌سری از برنامه‌های ما، برنامه‌های مصوب سازمان عقیدتی است که نمونه آن دروس نورمبین است که بچه‌ها آن را سپری می‌کنند. ما پیگیری می‌کنیم بتوانیم دروس نور مبین دانشکده پرستاری را برگزار کنیم و برنامه‌های دیگری که شامل فعالیت‌های قرآنی است، مربوط به برنامه‌های گروهی بچه‌هاست که بتوانند قرآن را به‌صورت گروهی دنبال کنند که جمع خیلی خوبی را ایجاد کنند.

وی به بهره‌گیری از ظرفیت اساتید برجسته قرآنی جهت آموز در دانشکده پرستاری ارتش اشاره کرد و افزود: جهت آموز بچه‌ها و برگزاری کارگاه‌های از ظرفیت اساتید بیرون مجموعه‌ی ارتش بهره می‌گیریم و به‌صورت حضوری و مجازی به علاقه‌مندان دروس مورد نیاز را ارائه می‌کنیم و برای مسابقات بچه‌ها را به‌صورت ویژه و فشرده آماده می‌کنیم. وقتی بچه‌ها به‌سمت قران می‌آیند یک‌سری از تغییرات و جهش‌ها اتفاق می‌آفتد چراکه انس با قرآن موجب تغییر در رفتار و اعمال و کردار خواهد شد و تاکنون استقبال دانشجویان پرستاری ارتش از برنامه‌های قرآنی دارالقران خوب بود که موجب ارتقاء انگیزه‌های دینی شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار