به مناسبت ایام سالگرد شهادت شهید «طهرانی مقدم» منتشر شد؛

روایت شهید «حسن طهرانی مقدم» از تفضلات خداوند در موشک‌سازی + صوت

شهید طهرانی مقدم در اولین روز‌های تشکیل سپاه پاسداران، به عضویت این نهاد درآمد و در دوران جنگ ایران و عراق، نخستین فرمانده توپخانه سپاه و بنیانگذار واحد توپخانه در سپاه بود.
کد خبر: ۴۸۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷ - 14November 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید حسن طهرانی مقدم متولد ششم آبان‌ماه سال ۱۳۳۸ تهران است که در روز ۲۱ آبان‌ماه سال ۱۳۹۰ در پی حادثه انفجار زاغه مهمات واقع در پادگان مدرس در ملارد به شهادت رسید. او در اولین روز‌های تشکیل سپاه پاسداران، به عضویت این نهاد درآمد. در دوران جنگ ایران و عراق، نخستین فرمانده توپخانه سپاه و بنیانگذار واحد توپخانه در سپاه بود.

روایت شهید «حسن طهرانی مقدم» از تفضلات خداوند در موشک‌سازی + صوت

بعد از مدتی، طهرانی مقدم مسوولیت واحد توپخانه را به حسن شفیع‌زاده واگذار کرد و به یگان موشکی سپاه پاسداران رفت. او همچنین در تشکیل و بنیان‌گذاری فرماندهی موشکی سپاه تأثیرگذار بود. حسن طهرانی مقدم با پایان جنگ، وارد حوزه تحقیقات و توسعه فعالیت‌های موشکی در سپاه پاسداران شد و مسوولیت ریاست سازمان جهاد خودکفایی سپاه را بر عهده گرفت. پدر موشکی ایران در عملیات خیبر در جمع رزمندگان اسلام در سوم فروردین ماه سال ۱۳۶۳ (۳۷ سال پیش) درباره نقش امداد‌های الهی در پیروزی جبهه حق سخن به میان آورده است.

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشرنشده از شهید حسن طهرانی مقدم است که مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به مناسبت سالروز شهادت پدر موشکی، این صوت تاریخی را برای نخستین بار منتشر می‌کند:

«عملیات ما اصلاً متکی به هیچ معیار و چیزی نیست، فقط امداد‌های خدا هست و دقیقاً همان آیه «ما رَمَیْتَ اذْ رَمَیْتَ» است، به عکس گلوله‌هایی که ما می‌زنیم؛ الان توی مصاحبه اسرای عراقی بخوانید، بالاخص من توجه شما را جلب می‌کنم به خواندن خاطرات اسرای عراقی در روزنامه جمهوری اسلامی، که این‌ها تماماً داد از آتش نیرو‌های خودی و می‌گویند که هر وقت شما آتش اجرا کردید مؤثر بوده و از ما تلفات گرفته، که این نیست الّا همان امداد‌های خدا و هدایت گلوله توسط او.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار