مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گیلان:

شناسایی هویت شهید گمنام شهرستان «رودسر» / تهیه مستند مراسم استقبال از خانواده شهید در چابکسر

سرهنگ «حسین مصطفی پور» از تهیه مستند مراسم استقبال گیلان از خانواده شهید «مهدی سلطانی» در منطقه چابکسر خبر داد و گفت: این برنامه مردمی بوده و امیدواریم بتوانیم با کمک و همراهی مردم منطقه استقبال خوبی از خانواده شهید داشته باشیم.
کد خبر: ۴۸۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲ - 14November 2021

شناسایی هویت شهید گمنام شهرستان «رودسر» / تهیه مستند مراسم استقبال از خانواده شهید در چابکسر

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسین مصطفی پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان امروز در نشست هماهنگی بزرگداشت هفته بسیج و مراسم تجلیل از خانواده شهید تازه شناسایی شده در شهرستان «رودسر» با بیان اینکه طی روز‌های آتی توفیق میزبانی از خانواده یک شهید را در منطقه «چابکسر» داریم، اظهار داشت: هویت شهید «مهدی سلطانی» که در سال ۱۳۹۲ به عنوان شهید گمنام در پارک شهید انصاری چابکسر به خاک سپرده شد، از طریق آزمایش ژنتیک و شناسایی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان شهید سلطانی را متولد سال ۱۳۳۸ در شهرضای اصفهان دانست و تصریح کرد: پیکر این شهید والامقام که در سال ۱۳۶۵ و در جریان عملیات کربلای ۴ در منطقه ام الرصاص به شهادت رسید، به عنوان مفقودالاثر به وطن بازگشت.

وی با بیان اینکه مادر شهید سلطانی در قید حیات بوده و ۳۵ سال چشم انتظاری اش به پایان رسیده است، افزود: به زودی شهرستان «رودسر» و منطقه چابکسر میزبان خانواده این شهید بزرگوار خواهد بود.

مصطفی پور از تهیه مستند مراسم استقبال گیلان از خانواده شهید «مهدی سلطانی» در منطقه چابکسر خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه مردمی بوده و امیدواریم بتوانیم با کمک و همراهی مردم منطقه استقبال خوبی از خانواده شهید داشته باشیم.

وی با اشاره به تعویض سنگ مزار شهید گمنام و مزین شدن آن به نام شهید «مهدی سلطانی»، بیان کرد: سطح شهر نیز برای میزبانی مناسب از خانواده ایشان مزین به تصاویر نورانی شهید شود.

مصطفی پور از خانواده‌های شهدا به ویژه مادران و همسران خواست در مراسم استقبال حضور پیدا کنند و متذکر شد: این مستند در اخبار سراسری پخش خواهد شد تا نشان دهنده قدردانی گیلانی‌ها از شهدا و خانواده‌های آنان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار