سخنگوی ناجا خبر داد؛

دستور فرمانده ناجا برای بسیج امکانات پلیس در خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان

سردار حاجیان گفت: فرمانده ناجا از لحظات اولیه وقوع زلزله هرمزگان دستورات لازم را به فرمانده و مسئولان انتظامی استان مبنی بر بسیج امکانات پلیس در خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان ابلاغ کرد.
کد خبر: ۴۸۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲ - 15November 2021

دستور ویژه فرمانده ناجا بر بسیج امکانات پلیس در خدمت رسانی به زلزله زدگانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «مهدی حاجیان» سخنگوی نیروی انتظامی با بیان اینکه با انتشار خبر زمین لرزه در بندرعباس استان هرمزگان پلیس پای کار آمد، اظهار داشت: در این رابطه فرمانده نیروی انتظامی تدابیری را اتخاذ و دستورات لازم را ابلاغ کرد.

وی با اشاره به اینکه از لحظات ابتدایی وقوع زمین لرزه، ناجا تمامی امکانات بهداشتی، درمانی، امدادی و همه ظرفیت‌های خود را برای خدمت رسانی به مردم به کار گرفته است، گفت: فرمانده ناجا از لحظات اولیه وقوع این حادثه دستورات لازم را به فرمانده و مسئولان انتظامی استان مبنی بر بسیج امکانات پلیس در خدمت رسانی به زلزله زدگان ابلاغ کرد.

معاون اجتماعی ناجا افزود: نخستین و مهم‌ترین این راهبرد‌ها مدیریت، ایجاد آرامش و تامین امنیت برای مردم زلزله‌زده است؛ به گونه‌ای که هموطنان عزیز هیچ دغدغه‌ای از این نظر نداشته باشند. مدیریت ترافیک در جاده‌ها و نیز امدادرسانی و برپایی چادر‌هایی برای اسکان مردم در تفرجگاه‌ها از دیگر اقدامات پلیس پس از وقوع زمین لرزه است.

سخنگوی ناجا اعتماد مردم و همکاری مؤثر سازمان‌ها در این حادثه را از موارد هموارکننده ماموریت‌های نیروی انتظامی دانست و افزود: همکاری مردم با گروه‌های امدادی و پلیس می‌تواند در ایجاد هرچه بهتر خدمات رسانی موثر باشد.

سردار حاجیان ادامه داد: بر اساس تمهیداتی که نیروی انتظامی برای وقوع حوادث این چنینی اندیشیده است، با تمام توان برای خدمت رسانی به زلزله زدگان آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه تمام یگان‌های امدادی و عملیاتی نیروی انتظامی در سطح استان در حالت آماده باش کامل هستند، تصریح کرد: افزایش گشت‌های خودرویی، موتوری و پیاده پلیس در سطح شهر و برپایی چادر در مناطقی از شهر برای استقرار زلزله زدگان از دیگر اقدامات پلیس در این حادثه است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه مردم به هشدار‌های پلیس توجه کنند، تصریح کرد: تلاش همه ما این است که برای هیچ یک از مردم اتفاق ناگواری نیفتد لذا مردم با رعایت هشدار‌های پلیس و ستاد بحران می‌توانند همیار ما و ستاد بحران باشند.

وی اظهار داشت: مردم با حفظ خونسردی، جلوگیری از سوءاستفاده فرصت طلبان، سودجویان و تاکید بر مراقبت از اموال خود همیار ما باشند و پلیس نیز ضمن هوشیاری و اشراف کامل، از آمادگی کامل در برقراری امنیت مناطق زلزله زده برخوردار بوده و ضمن افزایش نیرو‌های گشتی خود، تدابیر لازم را در این زمینه بکار خواهد گرفت.

سردار حاجیان در پایان به مردم توصیه کرد: از توجه به شایعات بی پایه و اساس در فضای مجازی خودداری و هرگونه اخبار موثق را از منابع معتبر و رسانه‌های رسمی کشور پیگیری و هرگونه موارد مشکوک را از طریق سامانه ارتباطی ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها