روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» برگزیدگان خود را شناخت

در مراسم گرامی‌داشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، کتابداران برتر، کتابخانه‌های مشارکتی برگزیده، رابطان فرهنگی موفق، فهرست‌نویسان شایسته، و صفحات مجازی برتر معرفی شدند.
کد خبر: ۴۸۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸ - 15November 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در مراسم روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابخانه‌ها از فعالان عرصه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی در چهار بخش تقدیر شد. پیشکسوت برتر، کتابخانه‌های مشارکتی برتر، رابط فرهنگی برتر، فهرست‌نویس برتر و صفحات مجازی برتر از جمله‌ بخش هایی بودند که برگزیدگان آن‌ها در این مراسم معرفی شدند.

در این مراسم از راضیه کاشانیان، زهره ترنجی‌پور، علیرضا الله‌پرست، حمیده‌سادات کریمی از کتابخانه آیت‌الله صبوری استان اصفهان، مهدخت کمال پورادیب، زهرا افروز از کتابخانه مکتب جعفری استان فارس از کتابخانه قدمگاه حضرت ابوالفضل استان فارس و سمیه حقیقت، فاطمه تابع بردبار، مهناز عباسی، مریم نیک‌منش و شهلا قانع به عنوان مسئولان کتابخانه‌های برتر مشارکتی تجلیل شد.

همچنین در بخش رابط فرهنگی برتر؛ از مهر السادات جمشیدپور از کتابخانه حضرت امام موسی کاظم(ع) وسمیرا قاسمی از کتابخانه شهید آیت چهارمحال و بختیاری تجلیل شد. در بخش فهرست‌نویس برتراز محمود محمدی بلبان آباد از کتابخانه مرکزی امام خامنه ای کردستان تجلیل شد. همچنین در بخش صفحات برتر مجازی از صفحه کتابخانه‌های حضرت ولیعصر(عج) البرز، سعیده عبدالملکی از کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران،معصومه اکبری، مرضیه یگانه، آتوسا آبیاری، مهشید مجتهد زاده، طاهره سیدی، نجمه اسکندریان، پیام دهشیری از کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) مشهد وساناز رهنما، هانیه وهابی، فرزانه عامل، رحیمه حسن پوراز کتابخانه یادگار امام(ره) قزوین(مجتبی دهقان فر) مورد تقدیر قرار گرفتند.

صفحه کتابخانه‌های؛ زنده یاد فرشید احمدی گیلان و کتابخانه امام حسن مجتبی(ع) مرکزیاز به عنوان صفحات برتر انتخاب شدند و از مسوولان آن ها تجلیل شد. همچنین صفحه برتر گروهی کتابخانه فرخی یزدی یزد که از سوی ایمان مطهری نیا، راضیه لشکری، یاسمن پاگردکار اداره می‌شود و صفحه فردی، نغمه مستشار نظامی از تهران و هانیه وهابی از خراسان رضوی به عنوان صفحات برتر در بخش گروهی معرفی شدند.

در بخش های ویژه؛ خدمات مرجع مجازی؛ از نیره دادخواه از کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) خراسان رضوی به عنوان رابط خدمات مرجع مجازی برتر، تجلیل شد. همچنین عباسعلی زیبا از استان سمنان به عنوان پیشکسوت برتر مورد تجلیل قرار گرفت. در این مراسم همچنین از انجمن های برتر استانی و شهرستانی و خیرین برگزیده تقدیر شد.

در این بخش از علی اصغرزاده از استان آذربایجان شرقی در زمینه (احداث و واگذاری زمین و ساختمان)، سعید نجف خانی از استان زنجان در زمینه احداث و واگذاری زمین و ساختمان و عباس مصطفوی، رئیس شرکت عمران شهر جدید سهند از آذربایجان شرقی تقدیر شد. همچنین عباسعلی کوشک‌باغی از استان خراسان رضوی به خاطرکمک‌های نقدی خود در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش دیگر این مراسم ؛ از انجمن کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، استان مرکزی در بخش استانی تجلیل شد. همچنین انجمن کتابخانه های عمومی کرج و البرز ،تربت جام و خراسان رضوی، انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند، خوزستان و شهرستان خدابنده، زنجان و همچنین انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آباده، فارس به عنوان انجمن‌های برگزیده در بخش شهرستانی معرفی شدند.

در این مراسم از کتابخانه‌های برتر نهادی هم تجلیل شد.کتابخانه تخصصی کودک و یار مهربان استان خراسان جنوبی با مسئوولیت مهدی حسینی مقدم یه عنوان کتابخانه‌های برتر با درجه 8و 9 و کتابخانه‌های علوی استان زنجان با مسئولیت، فرزانه نصیری و کتابخانه باقرالعلوم(ع) استان زنجان با مسولیت معصومه رجبی به عنوان کتابخانه‌های روستایی برتر مورد تجلیل قرار گرفتند. همچنین کتابخانه قاصدک استان گیلان با مسئولیت صمد رهبریار به عنوان کتابخانه برتر سیار شناخته شد.

در این مراسم از کتابداران برتر هم تجلیل شدند. سمیه تقی یار از کتابخانه علی ابن ابیطالب(ع) استان اصفهان، زهرا عظیمی از کتابخانه شهید جعفرزاده استان چهارمحال و بختیاری و سیده شیما طاهری از کتابخانه ولایت استان خوزستان، زینب قنواتی از کتابخانه ولایت استان خوزستان از جمله کتابداران برتر معرفی شده بودند.
همچنین دراین مراسم از کبری حیدری خراجی از کتابخانه مولوی استان چهارمحال و بختیاری، مرضیه خیبری از کتابخانه احمد مهدوی زنجان و نائله پالوج از کتابخانه صاحب الزمان(عج) استان مازندران ، سکینه پازکی، کتابخانه علامه محمد تقی ایوانکی استان سمنان به عنوان کتابداران برتر تقدیر شد.

خدیجه کلهری از کتابخانه شهید علی ضامن مقامی از استان خوزستان، ریحانه صادقی یکتا از کتابخانه یادگار امام(ره) قم از دیگر برگزیدگان بخش کتابدار برتر بودند.

در بخش ویژه این مراسم؛ از لیلا استادیان بیدگلی، داوود اکبرزاده و زینب غنایی مقدم به عنوان برترین افراد در حوزه طرح تحویل کتاب در محل از کتابخانه مجتهدالزمان بیدگلی اصفهان تجلیل شد.

همچنین کلثوم عالی پور از کتابخانه شهدای سپاه بوشهر و لیلا رستمی از کتابخانه امام رضا(ع) بوشهر در بخش نوآوری در خدمات کتابخانه ای مورد تقدیر قرار گرفتند. در همین بخش محسن نجفی خواه، سارا ولدی خرم، علی حسین نسرین دوست از کتابخانه فرهنگیان همدان هم شایسته تقدیر شناخته شدند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار