رونمایی از کتاب «شهادت شکار» در تبریز

کتاب «شهادت شکار»، جستاری در خاطرات و دست نوشته‌های شهید «علی تجلایی» در تبریز رونمایی شد.
کد خبر: ۴۸۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹ - 16November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، کتاب «شهادت شکار» جستاری در خاطرات و دست نوشته‌های شهید «علی تجلایی» که به اهتمام مرحومه «نصیبه عبدالعلی‌زاده»، همسر آن شهید والامقام گردآوری شده، با تفریظ سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شامگاه روز دوشنبه در آیین «شب خاطره سوسنگرد» همزمان با سالروز آزادسازی و شکست حصر سوسنگرد در پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز رونمایی شد.

سید محمدحسین بلاغی رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی در این مراسم اظهار داشت: شهید تجلایی، تجلی عمل به تکلیف بود و به همراه جمعی از رزمندگان دلاور استان در جنگ تحمیلی خوش درخشید. این ایثارگری‌های روایت شده تنها جلوه‌ای از از جان گذشتگی‌ها و تلاش‌های شهدایمان بود، همچنین روایت آذربایجان پیشرو در انقلاب، بعنوان محتوای اصلی سند تحول در حال انجام است.

علی تجلایی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در  ۱۳۳۸ در تبریز متولد شد وی از سال ۱۳۵۶ فعالیت‌های مبارزاتی خود را آغاز کرد و پس از مدتی توسط ساواک دستگیر شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۳۵۸ وارد سپاه پاسداران شد و به عنوان مربی پادگان سیدالشهدا انجام وظیفه کرد و در ادامه برای مبارزه با نیروهای ضد انقلاب به کردستان رفت.

تجلایی در سفر به افغانستان، نخستین مرکز آموزش فرماندهی مجاهدین افغانی را در این کشور تاسیس کرد. با شروع جنگ تحمیلی به ایران بازگشت و در نبرد دهلاویه و حماسه سوسنگرد به عنوان فرمانده عملیات و معاون عملیاتی سپاه شرکت کرد و در دفاع مقدس مسوولیت‌های مختلفی را بر عهده گرفت.

سرانجام این مجاهد راه خدا در ۲۵ اسفندماه ۱۳۶۳ در شرق دجله و عملیات بدر به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها